1-9-90

[..]  «Последние исследования российской и исламского государства моделей пропаганды, как и интервью с перебежчиками, открывают следующее: 1) люди верят тому, что повторяется, 2) российские и исламские фанаты получают преимущество, когда они вводят информацию первыми, 3) последующее отрицание реально работает на усиление исходной дезинформаци, а не разрушает ее. Наиболее эффективным путем ответа на дезинформацию является не то, что делают медиа, опровергающие каждую фальшивую меметическую историю […]. Скорее правильным решением является направление «потока» про-активного, точного информирования на целевую аудиторию» [23]. Он предлагает помнить о модели 1 — 9 — 90, в рамках которой создателями контента является 1%, 9% заняты распространением контента, а 90% — являются простыми потребителями. Он предлагает подключить к процессу 90%, чтобы они тоже стали производить свой контент, тогда правильные истории будут достигать правильной аудитории. [..]

— не используйте никаких их терминов, картинок, хештегов,

— игнорируйте их поведение — не надо ссылаться и распространять его, помогая создавать вирусность,

— смещайте ситуацию на правдивое информирование [..]

avots

vara bungas: Cik novēroju, īpaši FB auditorija mīl sašust par kaut ko vienkārši retranslējot šo ” kaut ko” , ar zemtekstu “skatiet, ko šie …. raksta, nu moins,  kā tā var?”. Ar to pretinieka infolādiņš iegūst jaunu paātrinājumu un aizķer lielāku auditoriju.  Rakstu jālasa obligāti, jo tas stāsta par post-patiesības laikmetu, kurā mums vēl ilgi būs jādzīvo.

Advertisements

5 responses to “1-9-90

  1. Nez, nez…
    Man jau šķiet, ka krievu p-gandas efektivitātes pamatā ir satura spēja trāpīgi rezonēt ar plašpatēriņa masu emocionālām gaidām no patērējamās info. Jebšu piekrītu tam, kas priecē manu dvēseli. Patiesība pārāk sarežģīta, lai to absorbēt ar aliņu pēc darba.
    Bet varbūt var kaut kā apvienot pieprasītu kontentu ar patieso. Vsmz jāmēģina.

  2. Padomijas anekdote.Pie avīzu kioska-daitje ”pravdu”,”pravdi” njet,ostalsja ”trud” za 2 kopeiki.

    • Hehe, labs 😀 !

      Par propagandu – pilns Facebook ar viltus ziņu lapelēm, kas štancē kliedzošus virsrakstus un, kurus, pēc tam, šārē(ar kuriem dalās) cilvēki bez kritiskās domāšanas!
      Tā arī tā propaganda aiziet, skaļš sauklis, ieteicams, šokējošs vai uz emocijām-pamatvajadzībām spiedošs un gatavas – cilvēki šausmās, 9.klases pabeigušie vārās komentāros, atlajst Sejmu! un tamlīdzīgi idiņi.

      • tikai atceramies, ka liela kaudze ar Saeimas atlaidējiem ir, maķ, vēlātāji..
        Agrāk bija zināmi spēles noteikumi. Ne labi ne slikti, bet zināmi. Bagātie onkuļi diriģēja partijas. Partijas dalīja varu & lai šo varu realizētu reklamēja sevi presē, TV un radio. Šos mēdijus, protams, pieskatīja tās pašas partijas. Tā tas viss lēnām un stabili šupojās no kreisās un labo pusi desmitgadēm.. Zināma kontrolēta stabilitāte. Protams tautai vajag maizi un izklaides. Tad nu laiku pa laikam ļāva notikt kādam šovam, skandāliņam utt. kas pamodināja teātra skatitājus, bet joprojām nemainījās lugas uzbūve. Cēlieni, starpbrīži, autors, un režisors atradās savos laukumos.
        IT attīstība (t.sk sociālie mēdiji) ir ieviesis šajā dīķī, kaut ko līdzīgu cunami. ziņas, reklāmu, publicitāti vairs nevar kontrolēt. Par politiķi var kļūt janka, kurš māk saviem kanāliem savākt tūkstošiem sekotāju un agresīvi drukā “atlajst sajmu” un pārējo trašu. Visi visu piepeši ir gatavi atlajst. Protams, ka dārgie mēdiju eksperti cenšas noķert vilni un mēģina kaut ko sagrābt, bet izskatās, ka ne īpaši labi sanāk. Vecās elites pārstāvji šobrīd vēl nemāk pārslēgties no ilgi studētās politkorektās tukšdiršanas (diplomātu valoda) uz kaimiņa stila diršanu LV versijā. Protams, ka konkurences cīņā uzvar jaunie agresīvie un padumjie. Latvijas dīķi vislabāk moderno ir uzķēris Niluška. Mēģinās un eksperimentējās Gobzems. Pārējie ar gudrām sejām rīko tikšanos savu partiju birojos paši ar sevi sūta pa pastu avīzītes un cer, ka TV diskusiju panelis pirms vēlēšanām šos izglābs vēl vienu reizi. ok.
        Tramps ir ne īpaši precīzs, bet labs piemērs jaunajai pasaulei.
        Mana prognoze ir, ka uz priekšu vecie politiķi būs spiesti piemēroties jaunajai spēlēi un mēs kaimiņa&gobzems stila huiņu dzirdēsim no visiem. Kopumā kvalitatīva retorika pazudīs – vietā nāks zemi zemniekiem, rūpnīcas strādniekiem stila spiedzieni un protams – visi zagļi. Kā var nesolīt (c). Vēlēšanu rītā šoks būs visiem. Gan vēlētājiem, gan pankiem, kurus ievēlēs. Jo bagātie onkuļi, kuri nekur nav pazuduši, centīsies saprast, kas ir sakritis uz kāršu galda un kurš tajā mozaīkā ir boss. pa vidu kādi panki, kuri neko nesaprot, vēl centīsies spēlēt savu spēli, kamēr šos atvēsinās. Kopumā haoss. Haoss visos līmeņos, sākot ar mazpusānu pašvaldību un beidzot ar Briseli.
        Tehniski šādās situācijās vinnē tie, kuri ir kosolidējuši varu. Vienalga zem kāds izkārtnes. Ģeopolitiskā līmenī tas noteikti ir Putins, Ķīna un USA, kur varas pretsvaru sistēma vismaz šobrīd neitralizē pat Trampu. Tie, kas spēlē klasisko demokrātiju – ātri sapratīs, ka šamos sasitīs ar pašu politkorektajiem instrumentiem.
        Kas notiek, kad brūk spēles noteikumi.. nav ne jausmas. Eju stādīt kartupeļus.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.