Garām ejot (papildināts 11.07.)

vara bungas: Katram gatavniekam būtu jābūt savam SHTF plānam, katram gatavniekam – pilsētniekam plānā jābūt bug-out vietai ārpus pilsētas, kur realizēt savu plānu. Tikšana līdz ieplānotai patversmei varētu būt plāna sākums un nebūt ne vieglākais etaps .  Visiem labpatiktos braukt uz mērķi nevis iet kājām, tomēr situācija var izvērsties tā, ka barukt ir bīstami vai neiespējami. Savukārt pārgājiens nav vienkārša padarīšana, katram pošoties ceļam jāizprot tā plānošanas apsvērumus to starpā savu  spēju robežu.  Vislabāk pie šādas izpratnes nonākt veicot eksperimentu , bet “sausajā fāzē” var balstīties  arī uz citu censoņu pieredzi . Zemāk būs laba atskaite par  pārgājienu, kas ļauj nonākt pie secinājuma, ka ideālos laika apstākļos, vesels jauns vīrietis, amatieris, ejot pa ceļu 24 stundās teorētiski var pieveikt 100 km, kuru galā viņam būs nepieciešama vairāku dienu atpūta. Protams, grupas dalībnieki, kas ir vājāki  par šo etalonu, visu pasākumu paildzina, ja šķirties nevar, ar sarežģījumiem ir jārēķinās arī pašam etalonam. Tiem, kas sataisījušies “pamest valsti” X stundā te arī būs  viela pārdomām, nobraucot (ja izdosies) 100 km prom no mājām PL virzienā un konstatējot, ka ceļš ir ciet vai degvielas apkārtnē un bākā nav , kā jūs tiksiet atpakaļ, draugi?

[..] Šis pasākums bija mums atklājis savu daudzveidīgo dabu, par ko pirms pārgājiena mums nebija ne jausmas. Diennakts pārgājiens… izrādījās ļoti spraigs un grūts, pie tam vēl radot savu īpatnējo psiholoģisko slodzi.[..]

avots

vēl

UPD1 Sajūtas pēc gājiena

Advertisements

34 responses to “Garām ejot (papildināts 11.07.)

  1. Vienkārši jādara. Ja negribas lauzties cauri visam cauri pašam – šodien viss ir uz paplātes. Tuvākais datums 20-21 jūl.
    https://www.facebook.com/events/1545783025527280/

  2. drusku paoponēšu, lai izvērstu asāku diskusiju.
    kara gadījumā “izblaktoties” ārpus pilsētas varētu būt riskanti ar lielu iespēju nokļūt okupētā teritorijā, kur atkarībā no dzimuma varētu būt liela iespēja tikt nošautam vai izvarotai. uz maziem bērniem un cilvēkiem pēc 65 tas varētu neattiekties.
    100km nav maz. parasti vidējs pieaugušais ar mazu mugursomu dienā var noiet 30-40km, pie 50+ ļoti daudziem ir liela vēlme mest mieru. protams, ja kāds ar ieroci pakausī motivē, gan jau noies arī 100, ja paceļam nenomirs (tāpēc jau līdz kaudze ar med līdzekļiem).
    šo arī nevarētu attiecināt uz shtf gadījumu, jo pielikumā rakstītais ir jauns vīrietis, viens pats bez ģimenes locekļiem. te varētu būt līdzības ar sīrijas jaunekļiem…
    no savas pieredzes- jebkurā gadījumā tā visdrīzāk ir veselības čakarēšana, ja vēl iet uz rezultātu. pirms gadiem 10-15 piedzīvojuma sacīkstes bija ļoti populāras un reizēm pa vasaru nomaucām 3-4 sacīkstes. tur redzēju tādus “dzīvniekus” kuri uz diennakti paņēma līdz pāris batoniņus un kādu enerģī drinku. vairāk neko, lai nav smagums lieks. tas viss uz 150-180km putna lidojumā (es parasti ~120km trasi). trase gan bija jāveic arī ar velo un laivu, ne tikai kājām. apvidus visdažādākais, ar dilemmu peldēt pāri ezeram (dažus simtu metru, bet slapjas drēbes), vai skriet liekus dažus km.
    kurš nav mēģinājis pieveikt savus 100km, vēlu veiksmi! es šo metodi izmantotu tikai vairs, lai muktu prom no koncentrācijas nometnes 🙂

    • Par palikšanu pilsētās, vislabāk ļauj uzšķirties Groznijas, Ramadi, Mosulas kaujas un visas SY kara pieredze.
      Neviens neaicina orientēties uz 100 km/24h ieraksta patoss vērsts uz apsvērumiem, ka 100 ir absolūtais maksimums diennaktij jaunam netrenētam cilvēkam, ko tomēr var paveikt. Lasi uzmanīgāk.

      • tur jau tik sarežģīti bija uzrakstīts, ka galva samežģījās 😀
        es tik velku uz to, ka ir jau labi, ka ir pats kko tādu pamēģinājis, lai saprastu, par ko ir runa (piedzītas kājas, tulznas, sāpoša mugura no somas, pārgurums no fiziskā un bezmiega, lūzuma punkts…). un tad viens ir sporta apstākļi (labs laiks, labs ceļa segums utt) un otrs, ka gatavniekam nāks klāt papildproblēmas ar ģimenes pārvietošanu, drošību, kad tie 100km var pārvērsties murgā… šos 100km/24h labāk būtu piemērot zemessargiem, kad viss ir dirsā un jābēg/jāpārdislocējas- 30 vīri dodas uz noteiktu mērķi.

        • Jau otro reizi uztaisīju pārgājienu puikas klasei. Un jau otro reizi pierādās (uz lielāku cilvēku skaitu, kur izvelkas vidējā temperatūra slimnīcā) – distance, kas pašam liktos nenozīmīga (piem, 15 km ar kājām), pēkšņi kļūst ļoti izaicinoša. Ja bērni ir pieradināti pie pārgājieniem, tad ir daudz vieglāk.

          • … arī pašam, ne tikai attiecībā uz kopējo nokļūšanu līdz galam. Jo, tiklīdz kā kāds ko nespēj, tā stiprākajiem ir jāpalīdz vājākajiem.

            • Vēl viens secinājums no piedzīvojumu sacensībām bija tas, ka distances garums pats par sevi neko daudz nenozīmē. Daudz vairāk izšķir papildus apstākļi. Piemēram, sniegs, dubļi, redzamība, nepieciešamība slēpties. Dažreiz 10 km būs mazāk, nekā citreiz 1 km.

          • man pēdējā laikā patīk pārgājieni, kad aizvedu savējos ar mašīnu kkur tālu prom mežā un ar kājām dodamies uz mājām- no sērijas “a meža vidū mašīnas vairs nav- gribat ātrāk mājās, kustiniet apakšējās ekstremitātes” 😀 ). “nekad vairs” esmu jau dzirdējis vairākkārt, bet viņi jau nezin vai es viņus vedu uz mežu pārgājienā, vai uz rodeļiem 😀

      • p.s. vajadzētu beidzot pajautāt Leonīdam, lai VISIEM izstāsta, kurā virzienā tad kara gadījumā vajadzētu evakuēties. un kurā nevajadzētu.

        • viņš zin ? 😀 😀 😀

        • Domāju tas ir IeM-VUGD-pašvaldību-CA lauciņš

        • Nepratiotiski mukšu pie igauņiem, protams ja mani nesavaņģos kaut kādā “Tornas grāvraču pulkā”. Tur gan jau iestāšos kādā future-Zemitāna pulkā, kas pakļauts Igauņu kara virsaišiem, kad ģimene formālā drošībā būs.
          Otrā versija ir trakāka, bet varbūt pat labāka – dodies uz vienu no Abrenes pagastiem, pa Cosmic Top Secret!!!

        • arī zemessargs

          Es domāju, ka norādījums par evakuāciju jebkurā virzienā būs tautas tracināšana un tāpēc par to centīsies nerunāt līdz pēdējam.

    • arī zemessargs

      Ja mana vienība sakauta un uz pēdām nav ienaidnieks, tad es uz savu aizmugures slēptuvi neskriešu, bet mierīgi iešu pa 50 km naktī. Pa dienu gulēšu slēpnī. Bez stresa un pārpūles. Neredzu vajadzību priekšlaicīgi pārgurt un nebūt spējīgs iesaistīties kauja vai noberztu kājas. Labāk iztērēšu 1-2 dienas vairāk, tās neko neizšķirs. Būšu pie slēptuves, tad mierīgi apdomāšu turpmāku rīcību.

  3. Jābūt velosipēdam

    • Tas jau atgādina SHTF plānu.

    • ļoti laba izvēle! piebilde- vēlams braukāt ar velosipēdu arī vismaz nedēļas nogalēs, jo uzkāpjot uz velo reizi gadā, braucot pa neasfalta ceļiem/bezceļiem/īpaši grants ceļiem, pie ~70-tā kilometra sāk tik nežēlīgi sāpēt dibens, ka gribas sviest riteni nafig un tālāk iet kājām 😀

  4. Ir kāds domājis, kur ir ideālākā vieta Rīgā, kur pārlaist karu? Skaidrs, ka austrumu priekšpilsētās un lidostas tuvumā nē. Droši vien ostas rajons arī nē. Pie medicīnas iestādēm (iespēja dabūt medikamentus, palīdzību), kādām akām vai ūdens tilpnēm, meža (kurināmais)? Cik svarīgs rajona etniskais sastāvs? Kas vēl?

    • frontes pirmajās līnijās kopā ar drauga plecu!
      un neiecentrējaties te visu laiku uz to austrumu priekšpilsētu…

      • arī zemessargs

        +
        Ja es nekarotu, tad nemēģinātu pārlaist karu Rīgā, lielajās pilsētās vai gar lielajiem ceļiem. Vislabāk ir viensēta Kurzemē vai Vidzemē, pēc iespējas tālāk no ceļiem, lielajām pilsētām un citiem stratēģiskajiem objektiem.

      • arī zemessargs

        Ja nu tomēr Rīgā, tad es izvēlētos labu ķieģeļu savrupmāju ar kārtīgu pagrabu tādu pašu māju ciematā netālu no ūdenstilpnēm un meža ar viendabīgo latvisko apkārtni.

      • arī zemessargs

        Jā, un pēc iespējas nostāk no lidostas, lielajām šosejām, ostas un citām stratēģiskām celtnēm. Arī tālāk no hospitāļiem, jo ap tiem notiks ņemšanās.

      • arī zemessargs

        Tā ātrumā apskatot Rīgas karti, es vērtētu Mežaparku, Jaunciemu, Sužus, Vecāķus, Rāmavu, Kleistus.

    • Kāds naivums – slimnīcā glabājas dažu dienu krājums populārām nomenklatūrām + eksotika dažiem izņēmuma gadījumiem. Ripas d dienā varēs dabūt lieltirgotavu noliktavās, pēc tam melnajā tirgū.
      Kāds ar medicīnisku izglītību nevar uzmest gatavnieka aptieciņas saturu, vēlams ar ilgi uzglabājamiem medikamentiem?

      • Runājot par medikamentiem SHTF situācijā, tad var neiespringt par derīguma termiņiem. Lielākā daļa zaudē kaut kādu dažu procentu efektivitāti pat pēc vairākiem gadiem un būtiska starpība nebūs. Nāk prātā tikai daži, kuriem termiņš ir svarīgs, viens no tiem bija adrenalīns. Katrā ziņā nevajag glabāt saulē, karstumā un mitrumā.
        Pamata lietas, ko vajadzētu, ja runājam par medikamentiem:
        1)Plaša spektra antibiotikas :
        Amoksicilīns +/- Klavulānskābe
        Metronidazols
        Doksiciklīns
        Azitromicīns
        Ciprofloksacīns
        Ceftriaksons (ļoti laba antibiotika, bet ir tikai intramuskulāri vai intravenozi, pārējie ir tablešu formā)
        Antibiotikas ir katra ar savu spektru un dažādi kombinējot var nosegt galveno. Par katru sīkāk būtu diezgan gari jāraksta. Praktiski lielāko daļu infekciju var izārstēt 1-2 ned. laikā

        Var dabūt bez receptes zivju antibiotikas caur ebay, piemēram, fish amoxicillin. Šis būs labāks SHTF gadījumā, kad nav alternatīvu.

        2) Pretsāpju līdzekļi
        Pretiekaisuma – piemēram, ibuprofēns (ibumetīns)
        Pretsāpju – Paracetamols + kodeīns (saucas co-codamol, var bez receptes)
        Lielākajai daļai nebūs iespēja dabūt opiātus. Spēcīga kombinācija no bezrecepšu medikamentiem – ibuprofēns + paracetamols + kodeīns. Efekts pielīdzināms vājiem opiātiem.

        3) Pretcaurejas l. – Loperamīds (bezrecepšu), Racekadotrils (ar recepti, bet drošāks)

        4) Pretvemšanas l. – Ondansetrons, Metoklopramīds. Abi recepšu.

        5) Rehidratācijas sāļu šķidrumi, piemēram, Rehydron paciņas. Noderīgi pie caurejām.

        6) Permetrīns – pret insektiem, utīm utt. Ja grib vēl var dabūt arī mebendazolu, kas nosedz lielāko daļu tārpveidīgo parazītu, lai gan tas nav ļoti būtiski.

        7) Antialerģiskie līdzekļi – Loratidīns
        8) Adrenalīns – plašs lietojums, bet jāmāk lietot
        9) Kuņģa čūla, dedzināšana – Omeprazols
        10) Spazmām vēderam – Drotaverīns
        11) Nomierinošs līdzeklis ilgam laikam, būtiski neietekmējot performanci – fenibuts
        12) Stimulanti – kofeīna tabletes, nikotīna košļenes. Ja vajag maukt diennakti bez miega – modafinils (izmanto piloti armijā, jo var būtiski samazināt miegainību un nav būtisks stimulējošs efekts, salīdzinoši drošs)
        13) Medikamenti, kas pašam vajadzīgi, piemēram zāles spiedienam, sirdij utt.

        Lielākā daļa ir uz parastas receptes, ja normāls ārsts varbūt arī kaut ko iedos. Problēma tā, ka neviens medikaments nepalīdzēs, ja nezini kā un kad lietot. Saglabā un izlasi instrukciju!

  5. Vajag ar riteni braukt, nevis kājām iet 😀 . Benzīnu nevajag, un ar vajadzīgajām somām varēs aizvest pat vairāk lietu kā mugursomā.

    • Vajag, vajag, bet ja nu nav? Atņēma, salūza, visiem nepietiek?

      • nu labi, ritenis tiešām neko nemaksā (par 50 eiro var normālu dabūt) un nekādu vietu neprasa, uzturēšanai ar neko nevajag (it īpaši ja aktīvi nelieto). Tā gan ir lieta, ko katrs latvietis var dabūt sev mājās.

        Ja nav kur pašam dzīvoklī nolikt, tad pie radiniekiem vai vecmammas šķunī noteikti vieta būs (nav mašīna vai motocikls). Tur arī nav īsti kam ”salūzt” , un katrā pilsētā ir vairāki velo veikali, tā kā pat krīzes situācijā vajadzētu būt iespējai dabūt.

        Ritenis vispār ir tāds universāls aparāts kuru bieži noignorē visos ”gatavnieku” scenārijos. Nezinu kāpēc. Visās Zombiju apokalipsēs ritenis būtu vienkārši perfekts instruments transportam

        • loģiskākais un vieglākais ceļš kā SHTF gadījumā ietaupīt uz divriteņa iegādes un glabāšanas rēķina. 🙂

        • domāju,ka arī kajaku vajag katram latvietim! pie tā arī pieturos un garāžā noglabāju kajaku 😀 nezinot, cik tālu un kurā gadalaikā mūs vajās, mājās vēl glabājas parastās un kalnu slēpes 😀
          bet ja nopietni, tad galvenais nav, kas mājās glabājas, bet gan, ar ko cilvēks māk apieties un cik daudz cilvēks ir trenējies.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.