Somija kā paraugs*

[..] To avoid having to dispatch regular units to guard rear areas potentially very far from any fighting, the local defence forces Maakuntajoukot were created. These are voluntary units, generally companies tied to the region in which they are recruited. The voluntary and regional nature means that they are cheap, staffed by people that know each other from training together on a regular basis, and in wartime they would fight in terrain they know. This also makes them excellent for the envisioned liaison role between regional/operational forces and other authorities. On the flip side, their equipment needs are furthest down the pecking order, and the generally older personnel means that the physical fitness isn’t necessary on par with that of the younger reservists (though contrary to other reserve units there are yearly fitness tests which needs to be passed). [..]

avots

vara bungas: FI pareizi izvērtēja  savas zemessardzes spējas, specifiku  un attiecīgi noteica izpildāmus uzdevumus. Kamēr turpināsim kabināt LV zemessargiem  regulārā karaspēka pienākumus, tikmēr būsim izsmieklis visas pasaules profesionāļiem. Nē, nu diplomātiski viņi smaidīs, sitīs uz pleca utt, bet mājās stāstīs kolēģiem, ka ir pabijuši valstī, kuras ģenerāļi izliekas nesaprotam atšķirību starp regulāro un paramilitāro (irregular) karaspēku.

A regular army is the official army of a state or country (the official armed forces), contrasting with irregular forces, such as volunteer irregular militias, private armies, mercenaries, etc. A regular army usually has the following:

  • a standing army, the permanent force of the regular army that is maintained under arms during peacetime.
  • a military reserve force that can be mobilized when needed to expand the effectiveness of the regular army by complementing the standing army.

A regular army may be:

  • a conscript army, including professionals, volunteers and also conscripts (presence of enforced conscription, including recruits for the standing army and also a compulsory reserve).
  • a professional army, with no conscripts (absence of compulsory service, and presence of a voluntary reserve), is not exactly the same as a standing army, as there are standing armies both in the conscript and the professional models.

 

Advertisements

34 responses to “Somija kā paraugs*

  1. Mūsu armijas vadībai vienkārši patīk spraust batonus ausīs un lipināt klāt neeksistējošas spējas un neesošus cilvēkus pie armijas izmēriem. Vienīgos kurus vēl varētu puslīdz pielikt klāt pie PD ir zemessardzes paaugstinātas gatavības vienības. Parēie vispār būtu jāsadala pa noteiktām grupām pēc sagatavotības līmeņa, nerunājot jau par nodrošinājumu ar ieročiem utt. Stundā x vel būt jāpaskatās vai būtu spējīgi nodrošināt visus zemessargus ar ieorčiem, nerunājot par adekvātiem munīcijas krājumiem, jo tās statiskās munīcijas noliktavas kas ir uzceltas būs vieni no pirmajiem mērķiem ko uzspers gaisā.

  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Territorial_Forces_(Finland)

    Salīdzinoši nesen tā organizācija tika uztaisīta. Tikai 2007 gadā.

    • Tikai juridiski. Faktiski somu White Guard tradīcijas ir ļoti senas. White guard sekoja GONGO Defence Training Association of Finland.

      After the collapse of the Soviet Union, Finland unilaterally renounced the military articles of the Paris Peace Treaty of 1947. Following this, the NGOs working in fields with connections to total defence formed the National Defence Training Association of Finland (Finnish: Maanpuolustuskoulutus ry), which started to organise supplemental voluntary training primarily for Finnish Defence Forces reservists in conjunction with the Defence Forces. The legal basis for the activities was given by changing the Act on Defence Forces in 1994. More accurate basis was given by the Act on Voluntary Defence Work of 2007, which will make the Association a nominally independent public organization under political state control. As the heritage of the White Guard in Finland is very mixed, the National Defence Training Association does not consider itself to be the successor of the White Guard.

  3. šitais labs video, parāda Somu doktrīnu darbībā……liek arī saprāst, ka mums (vismaz ZS) trūkst gandrīz visa veida ieroču, kādi ir pieejami Somiem (mīnas, droni, planšetdatori, fire&forget pret-tanku raķetes).

  4. Labs video par Ieskatu SOMU OMD

  5. Šeit daži video uz reālu dienētāja pieredzi. Sīki un smalki (RU)
    1 DAĻA https://www.youtube.com/watch?v=RhiGEWIaPlA
    2 DAĻA https://www.youtube.com/watch?v=VoHcN5DveAA
    3 DAĻA https://www.youtube.com/watch?v=jzcisjF7Nu8

    • Nu vismaz kvadracikli mums būs ja ne tādi paši tad līdzīgi, tagad paliek tikai tāds sīkums kā Ieroči ( mīnas, vienreizlietojamie prettanku ieroči) Vienā ziņā beidzot ledus ir sakustējies un ieroči arī tiek iepirkti piemēram Stingeri un Spaiki. Neliels iepirkums gada sākumā mīnām bija, bet ir vajadzīgs daudz lielāks.

      • arī zemessargs

        Viens no dieviem lielākiem darbiem ir beidzot sagādāt visam ZS jebkādu militāro transportu.

        • TIeši tā, unificētu, nevis tik raibu, kāds tas ir tagad, katram savas ķibeles, katrs pa savam jāremontē, katram savs noskrējiens utml.
          Skaidrs, ka Scania’s bija tikai un vienīgi īslaicīga cauruma aizbāšana, nevis ZS/NBS trasnporta problēmu risinājums.

          • reiz scānijas šoferim bija jāiekāpj merša smagajā (oriģinālais šoferis kautkur bija nosvīdis). gaismu un visādus citus vajadzīgus kloķus meklēja trijatā 😀

            • Jaunajā mersī vai vecajā Unimogā :D? Un kā paliek ar zviedru humpalām, arī norvēģu Scaniām – tur tak katram savā valodā nosaukumi, angliski vai latviski ne sūda neatrast.

              • Ar laiku iegaumē 😀

                • Ko daram, ja laika nav? Tāpēc vienāds autoparks visā sistēma ir obligāts. Sākot ar unificētu remonta bāzi, beidzot ar šoferu skiliem.

                  • Laicīgi jāstājas ZS 😀

                    • garamgajejs

                      Kā tu domā. Kur bija iestājušies piemērā minētie šoferi? Jaunsardzē? Lūdzu lasi pirms komentē.

                    • izlasīju! atbildēju uzrepliku: “Ko daram, ja laika nav?” atbilēju ar uzsvaru uz “Laicīgi…”
                      un starp citu, ir tāda opcija uz svešvalodu nosaukumiem uzlīmēt nosaukumus latviešu valodā. baigo darbu tas neprasītu un arī materiāltehnisko bāzi arī. pirmo pusgadu to ik pa laikam ierosināju, pēc tam jau iegaumēju arī svešvalodās un arī man tagad par to ir pokuj. lai cepas tie ar grūtajām galvām 😀

                    • Īsti neredzu iemesla lepoties ar to, ka apstākļu spiests esi iegaumējis automašīnu kloķīšu un pogu nozīmi 2-3 pavisam nezināmās svešvalodās.
                      Man galīgi neinteresē piebāzt galvu ar visādiem sūdiem, ja var bez tā iztikt.

                    • garamgajejs

                      tā kā tem mazliet grūti uztvert domu, centies sekot:
                      1) ir slikti, ka ZS ir haoss ar transportu veidiem.
                      2) no šejienes errors, kad scāņa šoferis nevar ērti iekāpt mersī.
                      3) tāpēc ir apsveicams liels, jaudīgs iepirkums, kur viena modeļa braucamais = visur. Attiecīgi šoferis, mehāniķis utt. zin ko darīt.

                      centos vieglajā valodā.

                      Ja domāsi atsevišķi atbildēt uz jebkuru no augstāk minētajiem vārdiem, baidos, dialogs nomirs pirms dzimšanas.

                    • garamgajej, daudz kas ir slikti- arī pliki dirst ir slikti. arī slikti, ka Tu velc uz kkādu utopiju, ka rīt uz pusdienlaiku būs visai ZS vienāds transports ar labu bruņu. vismaz es neesmu tik stulbs, lai te par to siekalotos. ja būs, tad pakāpeniski.
                      ja jūsu transportrotas komandieri/mehāniķi ir par slinku risināt problēmu ar uzlīmēm latviešu valodā, tad atliek to pašiem vairāk mācīties. man tam pietika ar gadu, lai apgūtu ~4 transportveidus. jā, pats vainīgs, ka nebiju tik uzstājīgs, lai pats neuzlīmētu, bet iemācījos. kad nāks jaunie, pie šī jautājuma noteikti atgriezīšos.
                      protams, labi, ka ir, slikti, ka nav- vēlams tik ar priekšapmaksu.
                      šīs nav atbildes vieglajā valodā, tāpēc vari neatbildēt.

                    • garamgajejs

                      Apsveicu. Gads četru autiņu tuvajām gaismām, rokasbremzei utt. ir apsveicams sasniegums. Tiešām priecājos.
                      Runājot par utopiju.. varbūt pamanīji, ka šobrīd notiek bruņuvāģu iepirkums. Tādā skaitā, ka būsi spiests apgūt 5to transorta veidu. Kaut arī tas beigās izrādīsies hammeris. Ceru ar vēl vienu gadu Tev pietiks šim izaicinājumam.

                    • paldies par apsveikumiem!
                      tikai Tu diez vai pat nojaut, ka bez tevis nosauktajām opcijām ir vēl daudz citas- ieslēgt priekšu, sabloķēt priekšu, sabloķēt aizmuguri, ieslēgt pazeminātos, ieslēgt taktiskās gaismas, noslāpēt, ieslēgt/izslēgt masu, ieslēgt vinčas sūkni, palaist vinču no kabīnes, palaist no āras utt. ir jāzin, kuram auto ir čoks un kuram nav, ko darīt ja motors rūc, bet nereaģē ātrumkārba… ceru, ka pats visus šos kloķīšus zini, jo ne jau pirmo gadu esi ZS 😀
                      starp citu, lai Tev būtu par ko brīnīties, LIELAIS iepirkums būs pakāpenisks un tas nav vienīgais iepirkums. tāpēc nāksies vien mācīties gan 5-to, gan 6-to, gan varbūt pat 7-to un astoto.

                    • pipar – es domāju, ka, ja uzvarēs Hamvī, tad varētu būt, ka pirmās simt tehnikas vienības piegādātu pāris mēnešu laikā, jo amīšiem noliktavās ir 1115 up armoured humvee gana, lai vienkārši atsūtītu.
                      Ja uzvarēs NXT, tāpat var sūtīt 1115 un, kad ir uzražoti NXT bruņu kiti/moduļi, apgreidot tos tepat uz vietas un vecos 1115 pārvērst par jaunajiem NXT.

                    • par to, ka ZS ienāksieksies hammeri, mēļo jau kopš pagājušās vasaras, bet variants bija, ka vecos PD dos ZS un jaunos dos PD. bet tās jau tikai runas, tāpēc atliek gaidīt, kamēr nosēžas putas, lai paši kko lieku nesadomātos un paši neuzpūstu kādu pīli.

                    • Interesanti, ja iepirks tik, cik varētu pa to naudu, pieļaujot, ka ap 250k par 1 vienību un budžets ir virs 200milj, tad kur, bļaģ, atvainojos, PD grūdīs tādu kvantumu hammeru? Dirsā katram ofisa krēsla deldētājam?!
                      Pie tam, preses relīzē tač lielījās, ka iepirkums stiprinās ZS spējas, bet, ja paliekam neizvēlīgi, tik pat labi tas var nozīmēt to, ka iepirkums izbrīvēs vecos, nojātos hammerus un tos tad arī aizsūtīs uz šrotu, atvainojos, kara muzeju, atvainojos, Zemessardzi godam nokalpot vēl pārdesmit gadus dzīvo eksponātu veidolā 😀 !
                      Vai arī būs kā ar rācijām, ka ZS saņems ātrāk par PD.

          • Scāņi ir aizmugures nodrošinājuma transports. vismaz mums tā māca. un ceru, ka tie kalpos diezgan ilgi vēl. žēl tik, ka rūsē zem klajas debess..
            jā, ZS akūti pietrūkst taktiskais transports, jo tagadējie volviķi ir katrs ar savu bēdu stāstu, katram ir savi niķi un katru lāpa kā var. vajadzētu tos ja ne izmest, tad noglabāt dziļā rezervē. es pat būtu priecīgs par tiem pašiem nxt 360, ja šādi varētu ieekonomēt, lai pietiktu visiem ZS batiņiem. tad atkristu .išanās ar ātrumu pārslēgšanu, uztraukšanos par degvielas pietikšanu uz 200km un daudz citām herņām.

            • Nu, jā, 360, protams, ir labāk, nekā nekas, bet tur jāskatās, kādu cenu kurš pretendents piedāvā, cik lielā mērā ļaus likt kopā transportlīdzekļus šeit uz vietas, Latvijā un vai vispār kāda runa par offset darījumu šajā iepirkumā bija plānota vai nē?
              Hammera iespējamie plusi un mīnusi(lai gan teikšu godīgi, pārāk daudz es te fantazēju par to hamvī, varbūt viņš nemaz netiek izskatīts kā reāls kandidāts un es te velti klabinu pa taustiņiem :D):
              +vienā 4×4 var sasēsties tikai grupa, 4 cilvēki, tātad, visas olas nav vienā groziņā
              +mazs, zems
              +mazāka pašmasa un pilnā masa

              -viens no 4 cilvēkiem ir šoferis, tātad, uz nodaļu/nodaļu+vajag 3 šoferus! A šoferis, kā zināms, nekur no t/l prom nedodas.
              -ja jau 3 šoferi, tad arī 3 t/l uz nodaļu, tātad, pareizinam viena t/l cenu uz 3 un vairs nekāds ekonomiskais izdevīgums nesanāk
              -švaka bruņu aizsardzība pret mīnām/IED, fatkiski tā 360 tāpat kā 1114/5 ir tikai ķeksīša pēc, jo reāli nespēj turēt modernākiem dizainiem(par spīti tam, ka NXT 360 tiek pozicionēts kā nākamās paaudzes hamvī, tā ir un paliek novecojusi, mūsdienu kariem un nākotnes kariem nepiemērota platforma).
              -darbības rādiuss ar vienu uzpildi ap 400km pret 700km citiem piedāvājumiem.

              Jā, jā, kā jau teicu – ja metīs pakaļ hammerus(tik kuru versiju, jaunāko vai iepriekšējo?), tad var ņemt arī tos, ja dod par pus-velti, bet tad jārēķinās, ka dēļ faktiski neeksistējošās pret-mīnu aizsardzības misijās ar šitiem nedrīkst braukt un potenciālais pretinieks, ja izdomās pakarot uz mūsu zemes, kā reiz nevilcināsies uz mūsu ielāpu klātajiem ceļiem izmantot IED taktiku!

            • Šis tomēr ir ĻOTI svarīgs iepirkums un ĻOTI gribētos, ka iepirktu LABĀKO no piedāvātā vai arī, ja piedāvājums neapmierina, izsludina jaunu vai izvēlas ko citu, galvenais, lai tomēr ir aktuāls turpmākos 20 gadus un pasargā pasažierus no briesmām! Hamvī to nespēs tik lielā apmērā, kādā to spētu konkurenti.
              Gaidam rezultātus 🙂 !

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.