Logs būs ciet vēl četrus gadus

[..]NATO klātbūtne Baltijas reģionā saglabāsies līdz 2022.gadam[..]

vara bungas: To jau var paredzēt, ka Baltijas Okinavas nebūs. Visam labam ir sākums un beigas, jo īpaši finansējumam. Mums (Baltijas valstīm) ir dots laiks – 4 gadi – sakārtot aizsardzības lietas un savstarpējās attiecības ģenerālštābu līmenī. Protams, šis termiņš ir nosacīts, tas var tikt pagarināts, tomēr pats galvenais ir ieskaidrot sabiedrībai, ka agrāk vai vēlāk, bet pienāks brīdis, kad par savu drošību būs jāatbild pašiem. LT un EE armiju rezervi ik gadu papildinās tūkstošiem 9 mēnešus līdz gadam mācītu OMD karavīru, savukārt  LV, ja viss izdosies, skolēni no militāriem pulciņiem   un  pusapmācīti 120-dienu  kursu absolventi. Kurš  atbildēs par sekām, ja brīdināti tika visi?

07:03 Tramps: “[..] Pat 2% no IKP nav pietiekami, lai nosegtu esošo iztrūkumu spēku modernizācijā, gatavībā un  lielumā [..]”

 

Advertisements

43 responses to “Logs būs ciet vēl četrus gadus

  1. Neatbildēs neviens. Sliktā scenārija gadījumā bardaka arhitekti saņems RU pensijas.

  2. Nu mēs tagad būsim sacēluši kazarmas un kādam jau būs tur jādzīvo, ne? Gribu ticēt, ka ir plāns par to, kurš izmantos visu šo jauno infrastruktūru, kad kanuki aizbrauks.

    • Uz kanuku aizbraukšanas dienu jau ir jābūt gataviem tiem, kas stāsies viņu vietā t.i. PD+OMD kaujasspējīgo vienību skaitam jāpalielinās līdz vismaz vienai pilnai kājnieku brigādei. Plāns noteikti ir, ar plāniem mums vienmēr viss ir kārtībā.

      • ja sekojam šai domai, tad pirmajam OMD / PMD iesaukumam jābūt kaut kad šoruden. Kaut kā neredz kustības šajā virzienā, pat tikai izteikumu līmenī.

      • Jā, šobrīd izskatās, ka tur dzīvos jaunsargi ar savām mammām.

      • teorētiski var, bet praktiski grūti ir notrallināt militāro budžetu, kas būs lielāks kā EE. vai nu pusbrigādei būs super-truper ieroči un aprīkojums vai arī tomēr paplašinās personālsastāvu. arī noliktavas pēc pāris gadiem būs saceltas. mana versija, ka kkam kaujasspējīgam vēl jātop Alūksnes pusē, jo ne velti būvē Lāčusila poligonu. vienīgi tur atkal varētu tikt pieņemti profesionāļi un rezerves karavīru veidošana atstāta zemessardzes ziņā.

        • Alūksnē nav vietas, jau tagad te ir diezgan pārpildīts……..ja grib vēl PD vienības, tad jābūvē būs vēl jaunas kazarmas.

          • Kas tur pārpildīts? Alūksnē savulaik stāvēja pilns motostrēlnieku bataljons (kā minimums). Protams bez kubrikiem x 2 karavīri.

            • Zemessardzes bataljons un PD skola aiznem diezgan vietas……es protams neesmu eksperts, bet tas tāds mans redzējums.

              Strautiņos pie lāčusila poligona ir daudz kas remontēts un atjaunots, varbūt tur var iebāzt kādu vienību…..bet pašā Alūksnes bāzē, diezvai.

              • arī zemessargs

                PSRS okupācijas karaspēks bija aptuveni 50 tūkst.
                Ļoti aptuveni rēķinot, manuprāt, mums vajag palielināt Ādažu poligonu līdz ceļam Murjāņi-Saulkrasti, izveidot poligonu Latgalē un Skrundā, atjaunot poligonu Dobelē. Ja par maz, tad vēl ir Zvārdes bij. poligona teritorija.

  3. kopumā, sausais atlikums pēc Nato tusiņa ir – haļava beigusies.
    5. panta nekā nedarīšanas idiotiem LV nāksies pārstartēties. Viskomiskāk protams izskatīsies kalnu virs, jo nevar taču pieskaitāms cilvēks raut uz 180 un teikt, ka melns tagad ir balts. Mož jācilpo pensijā, nezaudējot seju?

    • Akūti veselības problēmu, kas gūtas kaujas virsnieka gaitās, saasinājumi, varētu būt risinājums, lai nezaudētu seju.

    • Kas jums liek domāt, ka kaut kas mainīsies?

      • Precizējums – šobrīd tie kanādieši pat tā īsti vēl nav atbraukuši, bet mēs visu laiku dzīvojām un neuztraucāmies. Kas jums liek domāt, ka sabiedrība sāks uztraukties tad, kad viņi brauks prom.

        • Kad Janka tikko aizgāja pēc divlitru “izrubeņa” (un vēl nav atpakaļ) ekspektācijas un sajūtas ir citādas nekā tad, kad alus izdzerts, bet naudas turpinājumam nav.

        • šobrīd, vismaz publiski, visi kam nav slinkums varēja spēlēt plati – draudu nav, 5. pants sargās (c) utt.
          Maita Tramps, šo visu sačakarēja. Un pagaidām izskatās, ka paliks tikai skarbāk. Nāksies mainīt tekstus…. un izrādās, ka plāna B nav.

  4. Kas šodien notiek? Nepietiek, ka Tramps uzvedās nekorekti un vispār ir sliktais… vēl pacēluši galvas kremļa aģenti, kas uzdrošinās apšaubīt LV inovatīvo civilās aizsardzības sistēmu… kas vēl būs ? 🙂
    https://www.diena.lv/raksts/uznemeja-diena/zinas/latvijas-komersanti-un-vinu-gataviba-x-stundai-14172774

  5. Gvardes Leitnants

    Varbūt ne tieši par par loga aizvērtības termiņu, cik par loga atvēršanas mūķīzeru arsenāla paplašināšanu- vēl viens gabaliņš kopējā mozaīkas bildē:

    https://informnapalm.org/36671-klintsy-voennyj-platsdarm-na-zapad/

    • 144. divīzija klincos būtu pusbēda, bēda būtu dažu tās apakšvienību pastāvīga dislocēšana BY teritorijā LT robežas tiešā tuvumā. Lai gan šāds solis varētu padarīt vieskaravīru klātbūtni vismaz LT mūžīgu.

      • Gvardes Leitnants

        Tā jau gan- kamēr RU vienības nav BY teritorijā LT robežu tuvumā, acīmredzamu iemeslu 3 B satraukumam nav. Un priekš PL ( Belostokas ” gaitenītis”) – arī nē. Bet kā jau rakstīju- tas ir vēl viens mūķīzerītis situācijas veidošanai gan loga 3B aizvēršanai nākotnē, gan PL potenciālajai satricināšanai. Turklāt- viens mērķis neizslēdz otru.

        Gan 3 B loga atvēršanai vai aizvēršanai konvenciālā ceļā, gan PL tricināšanai RU ir vajadzīga kontrole pār BY teritoriju- ideālā gadījumā savu spēku dislocēšanai BY rietumu robežu tuvumā (kas gan uzreiz nozīmētu “strjoma” veidošanos iekš NATO in general and PL un LT in particular), vai (un?…) arī savu spēku pārsviešanai no RU/BY pierobežas vai BY austrumu/ centrālās daļas ( ja tie tur paliek pēc Zapad 2017 “saviesīgās” daļas). Šāds pasākums vismaz uzreiz nekrīt acīs ar savu nolūku acīmredzamību.

        Kas attiecas uz uz ” viesstrādnieku” mūžīgu palikšanu LT teritorijā kā atbildes reakciju uz RU BS vienību dislocēšanos BY/LT robežlīnijā, tad tas vēl nav iemesls, lai šāda solis noliktu RU uz pauzes: arī uz LV/RU robežas RU ir sistemātiski audzējusi muskuļus,bet neko vairāk kā tīri simboliskus “atturēšanas” spēkus sabiedrotie iekš LV nav atvēzējušies izvietot (acīmredzamu un netik acīmredzamu iemeslu dēļ), par mūžīgu to atrašanos šeit nemaz nerunājot. Turklāt, “pagriežot karti otrādi”, ir redzami varianti, kā RU varētu simboliskos “atturēšanas” spēkus šeit ierobežot rīcībspējā, neriksējot atklātu militāru konfliktu ar minētos spēkus deleģējušajām valstīm. Un kur tad vēl ROE un citi faktori, ieskaitot Lielo Spēlētāju potenciālos ” dealus”, par kuriem mēs visdrīzāk uzzinātu pēc nostādīšanas ” vēzīt..” atvainojiet-fakta priekšā…

        • Zapad 17 ietvaros RU spēki, es esmu pārliecināts, izraisīs spriedzi reģionā, kopsummā manevrēs 50-70K, BY teritorijā ap 10K, bet no BY tie izies kā pieteikts. Bet tad ir tikai laika jautājums, kad Luka pats paziņos, ka piekritis RU SzK bāzes izvietošanai. RU tas neradīs liekus izdevumus, bet NATO būs visu laiku jārēķinās, ka izvedot vieskaravīru karaspēku no Baltijas 5.pants kļūs nevis par aizsardzības operāciju, bet counter-offensive, kas ir pakāpes dārgāks prieks. Mums vajag vieskaravīrus uz gadiem 10 un tad skatīties.

          • Gvardes Leitnants

            Jā, kaut kā tā. Uz visa šī fona būs ļoti informatīvi (un izzinoši bagātinoši) vērot mūsu Svētozolu Birzs Virspriesteru (nu, dižo koku klātbūtnes armijā koncentrācijas ietekmi uz aizsardzības spēju stiprumu, tā teikt) żestus un kustības tuvāko dažu gadu gaitā.

          • Bik jāpagaida, lai redzētu konkrētu ne\rīcību no nato puses, reaģējot uz zapad2017. Bažas un plāni ir, gribētos redzēt darbību. Cāļus skaita rudenī!

            • Svētozolu priesteru nomaiņa.
              Tas būs marķieris, ka 5. pants ir pārslēgts uz 3.
              Ja augstie k-gi paliks savās vietās tad, man domāt, paredzētas tikai kosmētiskas darbības, kas būtiski neaudzē kaujas spējes aizsardzības sistēmai kopumā.

  6. Agris Purviņš

    Ģenerālis P.Radziņš:
    “Ja nemaz nedzirdam uztraucošo politisko ziņu, ir tad, domāju, pietiktu ar augšā aprakstīto militāro stāvokli, lai varētu droši teikt, ka uz mūžīgu mieru neviens nedomā, bet politisko ziņu par to, ka neviens mūžīgam mieram netic, arī netrūkst. Augšā minētais militārais stāvoklis rāda mums ne tikai to, ka netic pasaules mieram: ja augšā minētās valstis (GB, ASV, Francija, Krievija. A.P.) rēķinātos ar kara varbūtību tikai tikpat lielu, kā pirms 1914. gada, tad tās arī turētu tikai tikpat lielu karaspēku, kāds viņām bija pirms kara. Bet kā mēs redzam, tad visas valstis uztur daudz lielākas armijas, nekā pirms 1914. gada. Vai tas it skaidri nerāda to, ka tagadējais politiskais stāvoklis ir ļoti nedrošs, ka karš var katru acumirkli uzliesmot no jauna un ka tādēļ vienīgais līdzeklis aizsargāties no briesmām – turēt stipru armiju pilnīgā kara gatavībā. Armija izmaksā ļoti daudz, bet tomēr daudz mazāk par to, kas būs jāupurē, ja ienaidnieks pārnāks pār robežu – izpostīs zemi, paņems kontribūciju naudā un mantās.” (Arī šodien pasaule bruņojas un ar ko tas beidzas vajadzētu jau zināt!!!).

    “Ja mēs pat pavirši pārskatīsim, kā 1918. un 1919. gadā sāka dibināties jaunās valstis, kā tās dabūja tiesības un tika no citām valstīm atzītas, tad visur redzēsim vienu un to pašu: kas parādīja spēku, tam laimējās, tam tika tiesības. Ļoti bieži diplomāti sprieda vienu, bet kamēr tie kabinetos sēdēja un sprieda, tikmēr karaspēks izdarīja pavisam citu – un diplomātiem bija jāpiekrīt tam, kas izdarīts. Diplomāti varēja runāt, cik patīk, bet Bermonts sēdēja Jelgavā un jutās pilnīgi mierīgs. Viņš atstāja Jelgavu tikai tad, kad viņu uz to piespieda – karaspēks. Diplomāti varētu runāt un rakstīt, cik patīk, bet komunisti dzīvotu Latgalē mierīgi līdz šim, kā tagad igauņi sēd latviešu zemē ap Valku, ja mēs viņus (komunistus) nebūtu izdzinuši ar karaspēku. Versaļas miera slēdzēji atzina Galīciju un Bukovinu, bet poļi un rumāņi izdalīja tās savā starpā, jo Galīcijai bija maz karaspēka; kad tas bija izdarīts, tad arī diplomātiem cits nekas neatlika, kā piekrist.” (Tas par Krimu un Austrumukrainu, bet var arī mums tā gadīties, ja turpināsim spiest uz ZS un jaunsargiem!).
    P.V.Radziņa RAKSTU KRĀJUMS. “Latvijas militārais stāvoklis” 380-381.lpp.

  7. Cien. Homo sapiens latviensis! Minētā problēma ir politiska un arī risinājums tai ir tikai politisks. Kā 2015.g. izteicies E.Levits (un Levits, kā jau levits, zina ko runā – bez ironijas): „Ja vairākums nav apmierināts ar šādu ultraliberālu politiku, kurai pie tam bieži vien ir arī koruptīva piesmaka, tad pilsoņiem ir jāizdara secinājumi – vai nu nebalsot par partijām, kas piekopj šādu politiku, vai iestāties esošajās partijās un no iekšienes mēģināt mainīt to politiku, vai arī dibināt jaunas partijas. Tas iespējams katrā laikā, arī tagad.”
    Mans ieteikums – esošajās varas partijās nestāties. Tās ir tik dziļi korupcijas un nelietības zaņķi, ka kaut ko tajās var mainīt tikai tās likvidējot. Resp. atliek otrais variants – stāties esošajās partijās, kuras nav sevi diskreditējušas vai veidot jaunas. Mana izvēle NS “Taisnīgums”. “Taisnīguma” programma valsts aizsardzībā vienīgā no visām LR partijām paredz adekvātu un situācijas bīstamībai atbilstošu risinājumu:

    Valsts drošība un aizsardzība

    Latvijas valsts radās kā latviešu politiķu un sabiedrisko darbinieku mērķtiecīgas politiskās darbības rezultāts. Taču tā izdzīvoja un nostiprinājās tikai pateicoties latviešu karavīru gribai un spējai to aizsargāt ar ieročiem rokās. 20. un 21. gs. Latvijas un Austrumeiropas vēsture liecina, ka valsts pastāvēšana ir tieši atkarīga no mūsu spējām aizstāvēt valsts drošību visā apdraudējumu un risku spektrā.

    Tāpēc mēs iestājamies par:

    Pēc Igaunijas un Lietuvas piemēra, ņemot vērā Latvijas 1940.g. okupācijas traģiskās sekas, izstrādāt Satversmes u.c. attiecināmo likumu grozījumu projektu, nosakot, ka katra Latvijas Republikas pilsoņa pienākums un tiesības ir visiem iespējamajiem līdzekļiem nekavējoties pretoties jebkādu ārēju spēku militārai agresijai, kā arī norādot, ka jebkuras amatpersonas izdota pavēle vai rīkojums par nepretošanos agresijai ir valsts nodevība, šāda pavēle vai rīkojums nav spēkā kopš tādas pavēles vai rīkojuma parakstīšanas brīža un attiecīgā dokumenta izdevējs nekavējoties arestējams un nododams kara tiesai.

    Ievērojams valsts aizsardzības budžeta palielinājums, atvēlot 3-5% iekšzemes kopprodukta valsts aizsardzības un iekšlietu sistēmas attīstībai, līdz LR policijas, robežsardzes kā arī Nacionālo bruņoto spēku kaujasspējas, kaujas gatavība un materiāli tehniskais nodrošinājums sasniedz optimālo līmeni (salīdzinot ar Igauniju, Lietuvu, Poliju un Somiju), kas tiek noteikts normatīvajos aktos. Turpmākajā periodā, valsts aizsardzības budžets nav mazāks par 2-3% no iekšzemes kopprodukta.

    NBS kodolu miera laikā veido sauszemes spēku 2 mehanizētas kājnieku brigādes, kuras, atbilstoši tehniski nodrošinātas un apbruņotas, tiek komplektētas, balstoties uz profesionālo militāro dienestu un mobilizācijas rezervi, kuras skaitliskā sastāva mērķis tiks noteikts normatīvajos aktos 50 000 cilvēku apmērā un tiks pakāpeniski sasniegts, īstenojot pilsonisko izlases militāro dienestu (pēc Lietuvas parauga). Sauszemes spēkiem atbalstu sniedz brīvprātīga Zemessardze ko veido nacionālā gvarde (“zemessardzes paaugstinātās gatavības apakšvienības”) un atjaunota, Zemessardzes struktūrā iekļauta Latvijas Aizsargu organizācija (zemessargi, kas nav nacionālajā gvardē) kā teritoriālās aizsardzības spēki ar bāzēm katrā pilsētā un novadā, un palīgpolicijas funkcijām.

    Individuālie ieroči un munīcijas kaujas krājums glabājas to zemessargu un aizsargu dzīvesvietās, kuri ir nokārtojuši atbilstošos pārbaudījumus, tai skaitā lojalitātes pārbaudi ar poligrāfu (melu detektoru).

    Sarunas ar pārējām Baltijas, Ziemeļeiropas un Austrumeiropas valstīm (Polija, Ukraina uc.) par daudz ciešāku militāro sadarbību. Ideālais Baltijas sadarbības modelis – katrā valstī 3 jauktā sastāva (LT, LV, EE) militārās bāzes, kopīgas karaskolas un mācību centri, vienoti ieroču un munīcijas iepirkumi.

    Ar skolu jaunatnes militāri patriotisko audzināšanu nodarbojas stipra Jaunsardzes organizācija. Vienlaikus radāma militārās izglītības sistēma – atsevišķas vidusskolas ar militārās izglītības profilu, kas sagatavo kadrus profesionālajam militārajam dienestam. Augstākā karaskola uz Nacionālās Aizsardzības akadēmijas bāzes, kas apvienojama ar atjaunotu Policijas akadēmiju, un nākotnē gatavo profesionāļus visām valsts militārajām un drošības struktūrām. Aizsardzības programmas augstskolās.

    Latvijas aizsardzībai visefektīvākā bruņojuma izvēle un ieviešana.

    Pārnēsājami prettanku granātmetēji un vadāmo raķešu kompleksi. Pārnēsājami pretgaisa aizsardzības kompleksi (STINGER, IGLA utml.) Moratorija noteikšana dalībai Otavas konvencijā, kājnieku un prettanku mīnu ieviešana apbruņojumā. Valsts atbalsts šaušanas sporta attīstībai, to integrējot jaunatnes militārajā izglītībā.

    Munīcijas, un iespēju robežās arī ieroču ražošanas veicināšana, subsīdijas inženiertehniskajai izpētei un pētniecībai militāro tehnoloģiju radīšanai.
    Kontrpropagandas apakšvienības izveide NBS pakļautībā.

    Pastāvot ārējam apdraudējumam, NATO ir valsts militārās drošības garants, un dalība tajā pašlaik nav diskutējama. Vienlaikus pašaizsardzības spējām jāsasniedz normatīvajos aktos noteikto optimālo līmeni.

    Starptautiskais terorisms prasa kompleksu valsts ārējās un drošības politikas balansu. Latvija, bez tiešas nepieciešamības, izvairās no agresīvām militāri politiskām darbībām, kas var raisīt islāma teroristu tiešu apdraudējumu mūsu valstij un tās pilsoņiem, vienlaikus īstenojam stingru imigrācijas politiku, izslēdzot iespēju teroristiem, (gan esošiem, gan potenciāliem) un to atbalstītājiem ieceļot valstī, kā „bēgļiem”, patvēruma meklētājiem vai imigrantiem.

    Latvijas ārējās robežas aizsardzības efektivitātei, visas Austrumu robežas garumā būvējama šķēršļu un novērošanas sistēma, kas stiprināma ar jaunākās paaudzes novērošanas un kontroles tehnoloģiju palīdzību. Tieša apdraudējuma gadījumā (militāri draudi, nekontrolējama masu migrācija), pierobežas zona var tikt aprīkota ar vadāmiem mīnu laukiem.

    Uzskatam, ka Eiropas Savienības institūciju un Latvijas 12. Saeimas valdošās koalīcijas pretēji tautas vairākuma gribai veicinātais un atbalstītais nelegālo imigrantu pieplūdums Eiropā un Latvijā ilgtermiņā ir viens no galvenajiem valsts un reģionālās drošības apdraudējumiem. Visi prettiesiski un nedemokrātiski Latvijas republikā ievestie nelegālie imigranti, neatkarīgi no ievedēju tiem piešķirtajiem statusiem, tiks izraidīti no valsts. Personas, kuras būs piedalījušās nelegālo imigrantu cilvēktirdzniecībā tiks sauktas pie kriminālatbildības.

    • Visu cieņu programmai, it īpaši aizsardzības sadaļai, bet vai jums “naudas maisi” ir ? Nav? Tad ciniski jāsecina, ka izredžu tikt pie jebkādas teikšanas arī nav. Diemžēl šobrīd nav 80-90-tie gadi, kad sociālie lifti strādāja paši no sevis un politiku varēja taisīt katrs, kurš to vēlējās, turklāt gandrīz par brīvu, serfojot uz tautas pacēluma vilņa. Tie laiki ir gone līdz nākamai Atmodai. Saukļi vairs nevairo elektorātu, bet ideālisti ar bruģakmeni rokā mocīsies trimdā nesaprasti. Tāda tagad dispozīcija.

      • Viena “naudasmaisa” vietā, atkarībā no materiālā un/vai intelektuālā ieguldījuma var būt 10, 100 vai 1000 vidēji statistiskie biedri. – Jā, darboties politikā, nepiederot politekonomiskajiem korporatīvajiem grupējumiem šodien ir grūti. Bet kam tagad viegli? Mēs nepiedāvajam ne vieglu, ne vienkāršu ceļu. Toties pareizu un vajadzīgu. Balstītu taisnīgumā, krietnumā un pienākumā – kā šos jēdzienus saprata mūsu senči un priekšgājēji. Kam pieder valsts? – tas, kā zināms, nav mūsu izdomāts sauklis, taču jautājums vietā un atbilde uz to vispirms jāsniedz katram pašam sev.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s