8. MILEX (papildināts)

vara bungas: vakar un šodien BY notiek militārās tehnikas izstāde MILEX-2017. Interesantākās pozīcijas, manuprāt, ir robotizētais apsardzes un novērošanas komplekss , autožira pilotēšana kā SOF karavīra apmācības elements un modernizētais tanks T-72 БМЭ  (ņemot vērā, ka konservācijā RU atrodas  ap 7000 T-72). Par pārējo var jūsmot vai šausmināties, bet galvenais mūsu karavīriem skatīties tehniku kustībā un censties  iegaumēt vismaz nosaukumu un siluetu. Pie mūsu MI tehniskās attīstības līmeņa potenciālā pretinieka kaujas tehnikas vizuālā identifikācija joprojām ir aktuāla.

konteksts

UPD1  2.diena

Advertisements

32 responses to “8. MILEX (papildināts)

  1. Mēs jau cik saprotu šo tehniku nedrīkstam iepirkt?

  2. arī zemessargs

    Aizsardzības ministrija plāno izsludināt lielāko iepirkumu Latvijas armijas vēsturē http://m.nra.lv/ekonomika/latvija/210437-aizsardzibas-ministrija-plano-izsludinat-lielako-iepirkumu-latvijas-armijas-vesture.htm?utm_medium=twitter&utm_source=dlvr.it
    Beidzot nopirks normālu transportu.

    • No raksta skaidrs tikai viens – 200 ļimaki dedzina kabatu. Kad deva pa pusvelti neņēmām, tagad pirksim, pārdevēji jau grūstās priekštelpā. Jauki ka nu jau arī Latkovskis atzīst “robu”… Ložmetēji iepirkti, sakaru iekārtas arī, ja par to naudu vēl sanāktu kādi 500 jauni humvee veidotos labs komplekts, Lietotu auto cenas var apskatīties šeit

    • 200 miljoni…..par kravas mašīnām?? Man vienīgajam tas liekas baigi dārgi??

      • smagais auto tā žurnaļugas tulko truck. HMMWV pieder pie light truck klases, kas vairāk ir bruņots apvidus auto.
        “Kompānijai ar Aizsardzības ministriju jau esot bijusi mutvārdu vienošanās” no šīs vetas sīkāk … 200 milj… mutiski… apsolīti…apņirgties var.

        asaras birst
        “Par to, ka problēma ir jārisina, esot runāts vairākās Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisijas sēdēs. Vainīgas esot iepriekšējās valdības. Kad Aizsardzības ministriju vadījusi Tautas partija, bijis plāns pat iepirkt zirgus.”

        Vēstniecība apvainojusies.

        “Koncerns “AM General” un ASV vēstniecības darbinieki jau ilgāku laiku ir risinājuši sarunas ar Aizsardzības ministriju, ka HAMVI pirks arī Latvija. Vienojušies par cenām. Taču pēkšņi Aizsardzības ministrija sarunas pārtraukusi, jo rīkošot konkursu.”

        Kādas šausmas, 200 ļimaki aizies “caur konkursu”, kad jau “vienojušies par cenu”. Kaut kas ir aizgājis greizi, CVRT shēma nenostrādāja 🙂

        “ASV vēstniece ir bijusi vizītē pie Saeimas NDK priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas”
        Tak pie vīra bija jāiet…

        Tie žurnālisti vispār saprot ko dara? Bet ok, vismaz nezinātājiem paveras aina kā lietas tiek kārtotas.

        • arī zemessargs

          No raksta tiešām rodas virkne jautājumu.
          Par konkursu. Manuprāt, no visiem ražotājiem bija jāpaņem paraugi, jānotestē un jāizdara izvēle. Ja tas nav darīts, tad kāpēc kaut kas jāsola.
          “ASV vēstniecības darbinieki jau ilgāku laiku ir risinājuši sarunas ar Aizsardzības ministriju, ka HAMVI pirks arī Latvija. Vienojušies par cenām. Taču pēkšņi Aizsardzības ministrija sarunas pārtraukusi, jo rīkošot konkursu.
          “ASV vēstniece ir bijusi vizītē pie Saeimas NDK priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas”
          Tak pie vīra bija jāiet…”
          Atbildīgas partijas maiņa pie AM stūres.

          • prokuratūrai būtu jāpārbauda raidījumā minētie fakti, štrunts ka neko neatradīs, vismaz pieklājības normas tiktu ievērotas. ja prokuratūra neuzbudināsies partijas varētu pieprasīt, bet tad jau sanāk laivas šūpošana.

            • Kas tieši prokuratūrai te būtu jāpārbauda?? Ko Āboltiņa nelikumīgu izdarīja? Ja neesi pamanījis, tad AM vada ZZS nevis Āboltiņas vīrs.

              • Prokuratūrai būtu jāpārbauda iespējamā vienošanās par cenu, amatpersonu solījumus un konkursa (ne)rīkošanas apsvērumus. Āboltiņa piesaukta kontekstā ar šo iepirkumu, kāda ir viņas loma tas arī ir jautājums.

        • Hammeri (vai Humvee, vienalga) ar nav nekādas krutās mašīnas……200 miljonus toč nav vērti. Mums jau tagad 60 ir NBSā, vienīgais kam vini der ir NATO missijas (un pat tur ir problēmas, jo tiem kvadrātiem uz riteņiem nav nekādas aizsardzības pret mīnām un IED). ASV šobrīd ir procesā lai savus Hammerus mestu laukā, un nomainītu pret jaunajiem OSHKOSH džipiem : http://www.motortrend.com/news/oshkosh-jltv-first-drive/

          Gan jau tagad grib mums savus vecos Hammerus iesmērēt….malači, laba taktika.

          Lietuvieši no Nīderlandes dabūja labus 150 Mercedes džipus, un vēl kaudzi DAF smago un citu mašīnu par 7 miljoniem : http://www.uawire.org/news/lithuanian-army-receives-off-road-vehicles-from-the-netherlands . Mēs te gribam par 200 miljoniem no Amerikāņiem pirkt…….var sajust korupciju.

          Par tādu naudu var no Vāciešiem nopirkt kaudzi jauno UNIMOG (kā to arī izdarija Lietuva, reku raksts – http://news.xinhuanet.com/english/2016-01/13/c_135003111.htm), un vēl sanāks kaudze uz Unimog bāzes ražoto Dingo bruņutransportieru – https://en.wikipedia.org/wiki/ATF_Dingo

          • Kā vār zināt kā ir novērtētas mašīnas ja nav zināms to skaits un kondīcija? Piekrītu, ka HMMWV ir savu laiku veiksmīgi nodzīvojis koncepts, bet kā pie mūms bieži saka par CVRT “vismaz kaut kas”. Ja runājam par lietotu tehniku, tad stulbākais būtu šodien pirkt to, ko vakar varējām dabūt kā dāvinājumu, tādēļ labāk pirkt ko jaunu un citur.

            • Man tā cena liekas pārāk liela, lai par viņu pirktu ”kaut ko”……200 miljoni vairs nav nekāda mazā nauda, par humpalu mašīnām tur vairs nevar būt nekāda runa.

              • jaunas maksās +_ ap miljonu gabalā. 200-300 mašīnās var sabāzt visu zemessardzes reālo daļu. Nu bet, ja būs paredzēta “aprīkošana ar modernām C2, sakaru un novērošanas sistēmām”, tad auto daudzums var sanākt tikai 1 PD bataljonam.

                • Man liekas kāds no AM vai ģenerāļiem nesen LNT intervijā teica, ka Zemessardzei nekādu bruņu transportu tuvākājā laikā neplāno pirkt……tātad nekas ar bruņām saistīts Zemīšiem tik un tā netiktu. Labākajā gadījumā nomainīt vecos Volvo un Blazerus. Īsti neredzu kā tas uzlabotu ZS vai PD spējas…….lai cik vecas būtu šobrīdējās kravas mašīnas, pamatfunkcijas viņas veic un tas īsti neliekas kā prioritāte.

                  • Jau runājam par to, ka LV varētu atļauties izstrādāt projektu un pārbūvēt kādu esošo kravinieka modeli (blindēt) kādā vietējā uzņēmumā ZS vajadzībām.

                  • arī zemessargs

                    Nepilda! Tās, kas ir šobrīd lūzīs daudz un dikti pie intensīvas ekspluatācijas. Pie tam rezerves daļas viņām vairs dabūt nevar. Un nepietiek to. Rēķini, ka uz vienu nodaļu vajag vienu kravinieku.
                    Par bruņām līdz šim tiešām sacīts, ka NBS nekur bruņas nepirks, izņemot CVRT. Tātad pirks vienkārši autiņus. Izskatās bija doma pirkt lielā skaitā vecos hamvī, tagad nevar saprast.
                    No manas puses novēlējums – pirkt pēc produkta testēšanas dabā. Pirkt pēc iespējas universālāku veselu saimi, piem. tos pašus OSKOSH, kur ir viena ražotāja dažādi autiņi, kurām detaļas ir savstarpēji aizvietojamas un kuras tiks ilgstoši uzturētas. Piem. riteņu skrūves kraviniekiem un vieglajiem vienādas, tikai kraviniekiem to vairāk, lukturi vienādi – savā starpā var pārvietot, platformas ieročiem universālas – liec uz vienalga uz kura modeļa. Es drīzāk pirktu jaunos, jo ar hamvī pēc dažiem gadiem var izrādīties, ka vairs neražo un rezerves daļas nevar dabūt.

  3. viena interešu grupa vēlējas “pareizi” un ar interesi nopirkt. Konkurējošā cenšas izlobēt “ražošanu uz vietas” lai varētu naudas plūsmai pieslēgties procesā. LV soldžeram sūdīgi ir abi varianti jo tiks sagādāts iespējami lētākais risinājums par dārgu cenu.
    Piemēri ar ražošanu uz vietas bija redzami gan meļņika kuģu projektos, gan vēl šur tur. Tas būtu visdebīlākais risinājums. Jo mērķis ir apgūt naudu, bet zināšanas, pieredzes un bāzes LV nav un piķmeikeriem tas arī nav aktuāli.
    Kaut kas liek domāt, ka USA lobijs nonesīs vietējiem pacaniem skalpus.
    Pērkam popkornu un vērojam.
    Tiem, kas tic starptautiskajiem, godīgajiem (cvrt) konkursiem vēlams atminēties, kā un par cik reizēm ieberžās piemēram Daimler kantoris (ušakova busi). Kurš kārto otkatus multimiljonu līmenī.

  4. Piekrītu arī zemessargam – jāpērk jaunākos un viss.
    Hammeris sevi izsmēla tad, kad to centās pārtaisīt par bruņu mašīnu – tas nekad netika plānots un izstrādāts, paredzot tādas slodzes un opcijas, kā bruņas un modernizēšana. Hammers bija paredzēts kā prasts bobiks un tāds arī savā būtībā palika, pat apkrauts ar bruņām.

    Oshkosh JLTV būtu labs, pie tam, tā plikās bāzes mašīnas cena ir ap 250k USD.
    Runāts par 1miljonu vērtiem auto – kur tad rāvi tādas cenas? 1 miljons varētu būt ar sakaru iekārtām un ieročiem+vēl hvz ko pa virsu, jo tie paši MRAP’i maksā līdz 300k jauni. Normāls 4×4 “džips” vai MRAP’s maksā līdz 300k, viss pārējais jau ir ieroči un rezerves daļas utt pa virsu.

    • A kā mums CVRT ap miljonu gabalā izveidojies? Mašīna+aprīkošana+uzturēšana. Ar JLTV veidīgajiem tā pati shēma būs 300K-400K dzelži+ aprīkojums+uzturēšana gadus 10 uz priekšu. Ar mūsu rocību un 25 gadu ilgo falstartu jāmeklē vidusceļš, piemēram JLTV PD brigādei, bet no civilā kravenieka pašpārbūvētie MRAP ZS vajadzībām.
      šeit vēl par cenām, ticamība zema
      http://www.autoblog.com/2015/08/27/oshkosh-jltv-cost-less-399000-fully-loaded/

      • Izstāsti man, kā paši var pārbūvēt parastu smago(jekburu) par MRAP bez konkrētas ražotnes/rūpnīcas, kas to darītu?
        Jo sērijveida korpusus ar V pret mīnu sprādzieniem tāpat kaut kur jāražo, tas nav gluži tas pats, kas paņemt un čuguna plāksnes skrūvēt kamazam pie bortiem.
        ZS varētu dabūt pa lēto kaut vai tos pašus bruņu hammerus vai MRAP no ASV, jo viņiem tāpat to netrūkst un labums amīšiem būtu tāds, ka mēs noslēgtu līgumu par rezerves daļu iegādi.
        Bet domāt, ka tagad vikingiem un skāņiem katrs bats skrūvēs kaut ko klāt un no tā būs liela jēga nav reāli, vajag pilnu kompleksu vai arī ejam kājām.

        • Palasi ko pats šeit komentēji. Viss kas tevi uztrauca bija nelojālas Vasīlijs metinātājs.

          Ukraiņi atrī pārauga vecumu, kad katrs bats kko skrūvē klāt savam kamazam, tagad ir valsts pasūtījums, ir uzņēmumi, kas šo finansējumu apgūst, strādniekiem ir darbs un pie karavīriem nonāk pašražotas bruņumašīnas, kas parveidotas atbilstoši apstiprinātam vienotam projektam. Par to jau 101 rezi esmu teicis. Kas attiecas uz katru batu, tad S-4 galda atvilktnē ir jābūt vienotam projektam-manuālam, kā vajadzības gadījumā ātri un ar mazākām kļūdām noblindēt Scaniju vai Vaikingu uz vietējā autoservisa ražošanas bāzes.

          Kādeļ gan US ko dāvinātu, ja zināms ka mums 200 miljoni tam jau iezīmēti? kad US prezidents-miera balodis deva MRAPus ņeņēmām, tagad US prezidents ir tirgonis, kurš turklāt uzsver ka happy hour ir beidzies.

          • kaut mums pozicionēja, ka scanias pārvietojas puslīdz drošā aizmugurē… kājiniekiem līdz frontei nāksies vien iet kājām!

            • frontes palika XX gs. Tagad fronte ir visur, jo aizsardzība veido perēķļus nevis līniju. Kamēr UA un separi karoja par teritoriju arī tur fronte bija nosacīta.

          • Par prezidentiem piekrītu.
            Par bruņu projektiem, ko pašiem skrūvēt virsū tomēr nepiekritīšu – tam būs jēga tikai tad, kad visā NBS’ā būs vienots autoparks, vienādi apvidus auto, vienādi kravas auto, jo taisīt projektu n-tajiem transporta veidiem neviens negribēs, tā mūsu NBS un AM gudrās galvas nekas nestrādās.
            Un ja taisam paši, tad, iespējams, ka ar tiem 200m pietiktu, lai šeit Dambjveidīgie kaut ko izstrādātu un, sadarbībā ar ārzemju auto industriju, radītu mums noderīgu modeli, lai gan, ja paskatās, ka pat poļi izvēlējās paņemt AMV un pārsaukt par Rosomak, tad jādomā, vai maz ar 200m pietiktu?

            • Scania ir vienveidīgi un daudz

              • arī zemessargs

                Scanias visiem nepietiek. Nav viņu daudz. Pie tam jārēķinās, ka kara ļoti daudz tehnikas tiks zaudēts.

                • Šobrīd runāju par armēšanas blindēšanas vienotu TEHNISKO (!) PROJEKTU optimālai konstrukcijai KONKRĒTAM modelim (Scania piemērs). Pieņemot ka kara laikā NBS drīkstēs legāli aizņemties privāto transportu, jaapskatās CSDD izplatītākos kravas auto modeļus un jāizstrādā armēšanas tehnisko projektu dažiem no tiem, kas vairāk atbilst. Tad tos papīrus nolikt seifā un aizmirst uz gadiem 10.

        • Te par iespēju “dabūt pa lēto” no Trampa
          That came as the White House pushes a budget proposal that will make it harder and more expensive for countries with smaller defense budgets to buy U.S.-made weapons.
          The plan would alter the existing State Department foreign military financing program, which provides weapons buying assistance in the form of grants to dozens of countries. The White House now wants to convert many of those grants into loans — in other words, those countries would eventually have to pay for those weapons.

          http://www.cbsnews.com/news/trump-budget-advocates-slashing-weapons-grants-for-u-s-allies/

      • Un par CVRT – to neviens publiski līdz šim nav pateicis, kā tā tāme pa punktiem izskatās un tas ir nepareizi, jo nekāda valsts noslēpuma tur nav un nevar būt, rācijas maksā tik un tik, maskēšanās tīkls tik un tik, uguns vadības iekārtas Scimitar no X kompānijas tik un tik, darbs to visu salikt iekšā tik un tik, degviela gadā tik un tik, rezerves daļas tādas un tādas tik un tik(jo CVRT ir veci, kā pasaule un ir ļoti labi zināms, kas tieši tiem visbiežāk lūzt un kas maksā visdārgāk no remontiem un cik bieži jāremontē utt).
        CVRT vietā tas pats JLTV būtu bijis labāks, BET, JLTV vēl nav nodots ekspluatācijā un, visticamāk, ka ASV armija un jūras spēki būs pirmie, kas saņems pirmos tūkstošus JLTV, pirms tos nodrošinātu vēl kādam.

        • diez ar ko jvlt būtu labāks, ja vajadzētu izlūkot, uzsist-aizbēgt vai izbraukt bezceļus?!.. tie ir dažādi transporti dažādiem uzdevumiem.
          uzzināju, cik maksā ielikt bv206 dīzeļmotoru un sapratu, ka nekas šajā pasaulē nav lēts. sākam diskutēt, vai mums vajag tikai pliku dzelzi vai arī dārgos pribambasus. varu piebilst, ka pribambasos ir spēks!

  5. Ja mums būtu pilns ar BRDM-2, tad tāda Kaiman modernizācija būtu interesanta.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s