Dienas grauds

[..] Hitler taught us an important lesson. The balance between loving one’s own and despising the stranger is less obvious than we would like to think. Nationalism can become monstrous. But so can internationalism, as Stalin, Hitler’s soul mate, demonstrated. All things must be taken in moderation, but the need for moderation doesn’t abolish the need to be someone in a vast world filled with others. [..]

G.Friedman

avots

[..] Hitlers pasniedza mums svarīgu mācību. Līdzsvars starp mīlestību pret savējiem un svešinieku noniecināšanu  nav  tik  viennozīmīgs, kā mums labpatiktos domāt.  Nacionālisms var kļūt monstruozs. Bet monstruozs var būt arī internacionālisms, ko Staļins, Hitleram radnieciska dvēsele, nodemonstrēja. Visam jābūt ar mēru, bet nepieciešamība ievērot mērenību neatceļ nepieciešamību būt par kaut ko, šajā plašajā un  pārpildītajā pasaulē .[..]

Advertisements

12 responses to “Dienas grauds

  1. Nu, re, kā, drīz mūsu politiķi pārstās dziedāt velkomisma un aklas piesliešanās politiskās dziesmiņas, vai?

  2. Internacionālisma monstroziotāti plaši mūsdienās demonstrē tieši liberasti (“klusās asarās raudošās” viņķeles), kuri, sekojot sava tēva-dibinātāja Kundenhova globalizācijas programmai, ar mērķi izveidot utopisku Jauno Eiropu, etniski, sociāli un kulturāli denaturē eiropiešus: http://balder.org/judea/Rihard-Nikolaus-Kudenhov-Kalergi-Prakticeskij-Idealizm-Vene-V-1925-Russkij-Perevod.php

    • Idejas un programmas tikai tad nostrādā, ja tām ir ekonomisks pamats. Var lamāties un tirināties, bet globalizācija ir ekonomiski pamatota vismaz pagaidām. Ja pus-tautas par nosacītu komfortu, 300 saulainām dienām gadā un banāniem, ko sauc par arī par “bērnu nākotni” gatava laisties lapās un vēl dižojas, ka “nekad vairs pat ciemos” nebrauks, tad problēmu nav jāmeklē liberastos, bet sevī. Kā tas nākas, ka baskājajnie klejojošie čigāni (arī galējība) spēj nepazaudēt to, ko citas ciltis nespēj saglabāt pat ar valsts un ES atbalstu un šķietamu kopšanu. Pašiem jābūt piederīgiem savai bāzei, tad nekas nespēs denaturēt.

      • Globalizācija ir dabiska, turklāt ne jau tikai cilvēku sugai; globalizācijas procesi uz šīs planētas noris jau vairākus miljardus gadu. Vienlaikus dabiska ir arī ekoloģiskās nišas likumsakarība.

        Neesmu ekonomists, taču man ir bažas, ka jēdziens “ekonomisks pamats” mūsdienās, diemžēl, nav saistāms vienīgi ar brīvā tirgus likumsakarībām.

        Jēdziena “problēma” izpratne ir subjektīva – katrs tic tam, kam grib ticēt. Kas vienam ir problēma, citam nav. Kuram taisnība – tas ir subjektīvi. Katrs tic tam, kam grib ticēt.

        Cilvēka ticības izvēli noteic gan dabiskos instinktos sakņotas emocijas, gan socializācijā jeb tās vai citas ideoloģiskās vides veidotās klišejas jeb ilūzijas.

        Nezinu īsti, taču pieļauju, ka čigānu ilgtspējīgās kultūras pamats ir visai izteiktais matriarhāts šās sabiedrības pamatā. Jo emocionāli mātes neapzinātā loma no tēva neapzinātās lomas parasti atšķiras ar to, ka māte uztur kopību, kamēr tēvs rada un pārvar robežas.
        Domāju, ka čigānu sabiedrība nevar kalpot kā universāls piemērs mūsdienu civilizācijas attīstībai, jo tas drīz vien var kļūt par esošas vai jaunas maldu ideoloģijas ievirzi.

        • Iedomājos, cik grūti mūsu sabiedrībā būtu dzīvot zvērinātam komunistam, kurš grib saglabāt principus un ideālus . Viņam gan ekonomiskās realitātes nešķistu subjektīvas un izvēles nebūtu.
          Čigāni protams galējība, globalizācijas pretējais flangs. Bet patiesība “kā būtu jābūt” atrodas starp ekonomiskiem “bēgļiem” no LV, kuri gatavi integrēties jebkur, kur ir sola lielāku pensiju un principā nekur negataviem integrēties romiem.

          • Ja tas jāuztver kā uzbrauciens, tad vēlos teikt, ka nekad neesmu bijis komunists. Par komjaunieti kļuvu piespiedu kārtā, kad mani obligātā militārā iesaukuma sākumā nelaida pie ciemos atbraukušajiem vecākiem, jo staršina pateica, ka viņa vadā (laikam vadā, neatceros) visiem jābūt komjauniešiem. Kopš tās dienas vairāk ar komjauniešu tēmu neesmu saskāries; nekādi.
            Ja vispārīgi, tad man grūti iedomāties, ko patiesībā domā “īsteni ticīgs cilvēks”, tai skaitā komunisma, kristiešu vai islāma ideoloģijas sekotājs. Skaidrs, ka kritiskā domāšana tādam cilvēkam nav ikdienas ieradums. Taču grūti noticēt, ka pat tādi cilvēki vispār nečohņī realitāti.
            Jo psihiski normālam cilvēkam, kurš ir spējis adaptēties sabiedrībā, it kā ir jābūt spējīgam apjēgt dinamiski mainīgus dažādus apstākļus, proti – domāt.
            Lai līdztekus domāšanai savā psihē uzturētu aktīvu ticību noteiktām idejām, vajadzīga gribas piepūle.
            Ikviena piepūle ir motivēta.
            Jautājums ir – ko cilvēks grib.
            Šajā sakarā nez kāpēc prātā nāk kaut kur dzirdētais, ka Japānas augstā urbanizācijas pakāpe korelē ar augsto suicīda pakāpi. Varbūt ir taisnība, ka noteiktos ekoloģiskās nišas apstākļos sugai dabiski izpaužas destruktīvas tieksmes?
            https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_suicide

      • Nu, ja globalizācija tiek saldināta ar teju neierobežotiem pabalstiem un neierobežotu bēgļu uzņemšanu, tad finansiāli tā nav izdevīga, jo tiek tērēti pa tukšo resursi.

      • Atvaino, bet Tu tomēr nesaproti. Liberasti vis nesēž rokas kabatā salikuši un kaut ko klusu nerunā savos kaktiņos. Viņi pārņem izglītības sistēmu, politisko vidi, sabiedriskos medijus… Tā ir agresīva infekcija ar prognozējami terminālām sekām, pret kuru jācīnās, tikko tā parādās. Tieši jācīnās – ideoloģiski un politiski. Vienkārši sēdēt savos ķēķos un “piederēt savai bāzei” būs par maz. Pretējā gadījumā saņemsim Zviedrijas idiokrātiju, kur pilnā plaukumā realizēta sociāla HIV/AIDS mākslīga inducēšana. Par ES atbalstu etniskajai identitāte – kur Tu esi redzējis tādu lidojošu rozā vienradzi?
        Par globalizācijas ekonomisko pamatojumu – kā priekš kura. Tam mazāk nekā 1%, kam pieder pasaules bagātības šis ir “ekonomiski pamatots” process. Dzīvos savās ūber-tehnoloģiju nodrošinātās iekšējās pilsētās aiz milzu žogiem un mīnu laukiem ar automātiskiem ložmetējiem stūros. Pārējiem – ceļš uz elli. Paskaties uz to, kas notiek Eiropā. Tas ir tiešs globalizācijas/liberastijas rezultāts. Cik vēl būs jāgaida līdz pilnmēroga iekšeiropas civilizāciju karam? Ekonomiski pamatots process?

        • Nav par vēlu dzert boržomi? if you can’t beat them, join them 🙂 ņemot vērā ka sociālā hiv/aids infekcija jau krīt nost kopā ar ķermeņa gabaliem, tad plāksteri un drapes vairs nelīdzēs organismam jāpielāgojas vai jāmirst. Es par pielāgošanos, skat. neizdevušos (bet tomēr) Native americans projektu.

    • http://m.delfi.lv/pasaule/article.php?id=48714265 nepagāja ne pāris dienas un daudzi jau sāka kurnēt!.. tāpēc otrā galējībā viņķelēm varētu gozēties visādi valteriņi, kuri domā kādu noturēt mucā vai četrās sienās. lai veicas, Valter, palasi tik pieredzei grāmatu par donu Kihotu 😀

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s