Viens ar vienu

LTV1 raidījums “1:1″07.03.2017.

vara bungas: Subjektīvi vērtējot jautājumi raidījuma pirmajā daļā izsita komandieri no sliedēm, varētu pamatoti  piekasīties pie katras atbildes. Otrajā daļā jautājumi bija tādi, ka šķiet tos gatavoja NBS preses dienests, tur bija grūti nolažot.

Priecē, ka Rēdera suflieri iemācījās (un iemācīja skatuves mākslinieku) atšķirt rez.karavīrus no rezervistiem, kā arī pirms raidījuma  “parunāja ar  zemessargiem”. Ja  būtu parunājuši ar rezerves karavīriem, varbūt sanāktu vēl labāk.

Varam secināt, ka iesaukuma atjaunošana nenotiek dēļ nolādētās nabadzības, dēļ tās pašas nolādētās nabadzības un iepriekšējās  neizdarības trūkums jūtams  pilnīgi visās jomās , bet NBS tomēr ir “kaujasspējīgi”, kas acīmredzot   ir mūsu pašmāju  know-how.  Iegaumēsim skaitļus:  vidēji zemessargs apmeklē 10 nodarbības gadā, vidējais zemessarga “mūžs”  dienestā ir 8-10 gadi.  Attiecīgi varam izdarīt secinājumu, ka statistiski  vidējais zemessargs 200 apmācības dienas “savāks” labi ja 20 gados,t.i., nekad , jo tos   nemaz nenodienēs. Pēc šī secinājuma vairs nav ko komentēt.

VB: Pie reizes, iesaku noklausīties

ģenerālmajora L.Kalniņa interviju  LR1 raidījumā “Krustpunktā” 22.02.2017.

vara bungas: Raidījuma pirmajā daļā par plāniem, otrajā daļā arī par sevi (dienesta gaita PSRS armijā). Taps divi jauni ZS bataljoni. Plāni ir. Kļūdu nav un nebija. M109 iekļaus brigādes KABn. Monitorings notiek “katru minūti”. Sabiedrība var nesatraukties.  Birokrātija nepieciešama. Par pieladiēm VNO – ne mana druva.  Piespiest darba dēvējus atbalstīt darbinieku dalību ZS nevar, var godināt tos, kuri atbalsta.

Kopumā tautas jautājumi bija ar izpratni, atbildes arī daudz maz konkrētas un skaidras (patīk tās vai nepatīk)  – progress acīmredzams.

 

Advertisements

125 responses to “Viens ar vienu

  1. fonā klausījos.
    Skatos dzīvokli austrumvācijā un meklēju fūri.
    Nu tas tak ir ārprātīgi skumji (par personālijām un to, ko un kā saka mūsu lielākais militārčiekurs). Nu, toties vairs nepārsteidz

    • Piedod, ka uzreiz nesapratu (vai varbūt sapratu ne tā, kā tu domā). Lūdzu izskaidro, ko tieši tu vēlējies vēstīt citiem cilvēkiem ar internetā publiskoto teikumu: ”Skatos dzīvokli austrumvācijā un meklēju fūri.”

      • Tas nozīme, ka tas ko es dzirdēju, mani nepārliecina un nogalināja pēdējās cerības, ka kaut kas tajā sistēmā būs vai varētu mainīties.
        Austrumvācija paceļama finansiāli, fūre hlamu pārvešanai

  2. NBS ir grūtības salasīt 3000 rezerves karavīru. 1300 obligātā iesaukuma karavīri gadā izmaksājot 30 miljonus, bet neesot naudas.

    Piedodiet, 30 miljoni ir 0,5% no aizsardzības budžeta. Tas ir, pēc 3 gadiem būtu svaigi sagatavoti 3000 rezerves karavīru, pat skaitot 30% atbirumu. Un ar katru gadu rezervistu skaits palielinātos par tūkstoti! Izskatās ļoti labs pusprocenta budžeta pielietojums.

    • Jāturpina presēt, presēt, presēt. Esam (ne VB, bet AM un NBS) vismaz publiski sākuši runāt. Jo vairāk viņus presēs, jo vairāk nāksies skaidroties, jo ticamāk, ka kaut kādus rezervju gatavošanas principus ieviesīs.

    • Vaimanaloģijā Leonīds pārspējis VB, jo ak šausmas tiem 1000+ iesaukto ekipējumam vajadzēs 80 citronus un katram personīgo instruktoru-mentoru, kas iztukšos štābus, kas kaļ atskaites par kaujas spējām. Un vēl 50% no 8000 zs = 5000 zs ( kā anekdotē: kara laikā π var sasniegt 4)

      • Gaidīji, ka kameras priekšā piecelsies kājās un pateiks: “Mēs, ģenerāļi totāļi nolažojām. Mums bija silti un jauki, negribējās ar politiķiem naidoties”?

        • Agris Purviņš

          Ģenerālis P.Radziņš:
          «Pēc ilgāka laika politikas vadītāji pierod pie tā, ka visus konfliktus var novērst miera ceļā, vajag tikai būt veiklam, asprātīgam, apķērīgam un izveicīgam politiķim, tad miera laikā armija nespēlē nekādu lomu. Tādam izveicīgam miera politikas vadītājam kara vadonis top par nepatīkamu kavēkli. Tādēļ bieži vien miera laikā arī nostāda armijas priekšgalā personu, kura ar visiem politiķiem prot labi sadzīvot, bet kura par kara vadoni nav derīga.»
          Piedot, bet nesagaidīsi. Neviens kājās necelsies, nav tā audzināti un selektēti.

      • Izrādās, ka ZS ir reāli pieejami apmēram 50%. No 8 tk tas sanāk tk. Īsi sakot, 18 augstas gatavības vadi (ja vadā ir 30 – 50 cilvēku, tad 18×50 man sanāk 900, bet es neesmu militārais eksperts)

      • Agris Purviņš

        Man personīgi iespārdīja frāze. Citēju pēc atmiņas domu “tad viss personāls tiks iesaistīts apmācību procesā, kas drastiski samazinās kaujas spējas”. Nedomāju, ka ģenerālmajoram un NBS komandierim nav kameru uztraukums par attaisnojumu, lai runātu kaut ko tik stulbu, jo man tas liek domāt, ka viņš patiešām neapzinās miera laika armijas galveno uzdevumu!!!

        • Jebkurā gadījumā izmaiņas, ja tiks ierosinātas, tad ne jau no NBS puses. Jācer uz to ka US vēlēšanu rezultāti “nostāvēsies” un pēc pārejas perioda ar vieskaravīriem tiks realizēta politika, kas balstīsies uz modeli “karavīri jūsu, tehnika mūsu”. Tas būtu godīgs dīls. Un tad bez OMD neiztikt.

  3. Noskatījos 1:1, mani komentāri par redzēto un dzirdēto:
    Patika tas, ka raidījuma vadītājs tomēr deva virsū Kalniņam, nevis atplestu muti ņēma pretī visu, bet gan uzdeva arī neērtus jautājumus un izteica replikas par Kalniņa atbildēm.
    Kalniņš tiešām ir labs rupors – nu nav stulbs, saka to, ko ļauj tā, lai pašam būtu izdevīgi.

    Pa punktiem:

    Par rezerves karavīru apmācību un izsūtītajām pavēlēm Kalniņam rādās pasakaini cipar, 70% no plāna teju izpildīts, jo tieši 70% no pavēstēm sasniegušas adresātus no ~1000 izsūtītajām. Ar šādu te statistikas aikido viņš atbildēja Rēdera frāzei par to, ka 10% no 1000, kas ieradās, nevar uzskatīt par baigo sasniegumu.
    Turpinot par tēmu – uz šo brīdi esot jau 2600 apmācītu rezerves karavīru, tiešām?! KUR VIŅI IR? Kad ir apmācīti, kādās kaujas spējīgās vienībās ir viņi saliedēti?!

    Par ZS zābakiem un to nepiemērotību Latvijas klimatiskajiem apstākļiem – arī uz šo faktu Kalniņš atmet, ka zābaki visiem ir vienādi un jāapstrādā ar impregnējošiem līdzekļiem un ka ūdeni laiž cauri tikai tad, ja stāv stundām purvā. Nu cik var melot, ūdeni laiž pastaigājot pa rasu dažas minūtes. Un kā šādi zābaki var maksāt 80 eiro? Un kas tā par demagoģiju sakot, ka labi zābaki, kādus pērk skandināvi, maksā 500 eiro gabalā?! Nu nav tik dārgi ne vieni, ne otri, ja pērk vairumā un bez n-tajiem starpniekiem, kur katrs uzliek savu lielo uzcenojumu peļņas nolūkā!
    Kur nu vēl spārnotā frāze par to, ka zābakus jāmaina 1x gadā! Hah! Es, kad novedu savu novalkātos melnos zābakus no vecās formas, pretī nesaņēmu neko! Labi, ka tai pat dienā gāju pakaļ jaunajam tuksneša pikseļformai un tad vismaz dabūju papīra Bates M9!

    Par OMD vispār kosmoss, nu cik var runāt melus par to, ka bez 100 miljonu ieguldīšanas virtuvju, kazarmu un vēl sazin kādu ēku celtniecībai nevar vispār OMD kustināt! Taisam OMD siltajos gada mēnešos un dzīvojam teltīs vai konteineros, nevis eirostandarta kazarmās! Tas ir militārais dienests, nevis izlutinātu bērneļu vasaras nometne! Kur nu vēl puspatiesības par to, ka OMD, lūk, katru gadu būtu jāiepērk viss ekipējums no jauna! Nu nav katru gadu jāpērk jaunas ķiveres, triecienšautenes, uzkabes un paklājiņi un guļammaisi! NAV! Iepērk un nomaina tikai to, kas nolietojies! Forma nemaksā miljonus gabalā!
    Tālāk jau teksti par to, ka NBS un ZS instruktorus jāņemot nost no PD/ZS un jāliek iekš OMD, tādējādi vājinot NBS kaujas spējas! Pēc tam pats piemin, ka instruktoru sagatavošanai vajag 4 gadus! Nu un kas liedz šos 4 gadus sākt jau šodien un sākt sagatavot instruktorus jau šodien?! Jaunākais instruktors=kaprālis vispār top pāris mēnešu laikā, kur problēmas atlasīt no ZS/PD tādus, kas der un grib dienēt kā instruktori, tas pats ar PD kaprāļiem, nu netrūkst tur tādu, kas varētu un gribētu dabūt seržanta pakāpi un darboties kā instruktori karavīru apmācībās! Tā ir melošana un puspatiesību teikšana, ka tagad jāņem nost instruktori PD un ZS priekš OMD un ka jaunu instruktoru sagatavošana prasītu 4 gadus! Varbūt, ja ņemtu pilnīgi no nulles, tikko iesauktu karavīru, tikko NA iestājušos civilo, ka uzsāk 4 gadu mācības, tad jā, vajadzēs tos 4 gadus, bet realitātē tā nav un to lietu var sākt kustināt jau tagad!

    Par NBS un ZS kaujas spējām – ja neskaita jau n-tās reizes dzirdētos melus par to, ka NBS un ZS ir kaujas spējīgi teju par visiem 100%, tad ir vēl tāda lieta, kā nu jau vairākkārt sludinātie 500 miljoni eiro, kas nepieciešami, ja gribam pilnībā ekipēt katru ZS/NBS brigādi ar pašu jaunāko un labāko ekipējumu un bruņojumu. NU NEVAJAG 500 MILJONUS, lai ekipētu vienu brigādi! Ja pērk pietiekami labu vai labāko, bet lietotu(mazlietotu), tad ne tuvu nav tie 500 miljoni! Haubiču iepirkuma cena to pierāda, tāpat kaimiņu un citu zemju pieredze un iepirkumi! Atkal tiek apzināti melots sabiedrībai!
    Pie tam, ZS dzīvē nemaz NAV 3 brigādes, tāpēc vēl jo lielāki ir meli par 500 miljonu nepieciešamību arī ZS brigādēm!
    Runājot par PGA, atkal ieminējās, ka ja gribam pašu labāko un dārgāko bla bla bla, nebūs tam naudas bla bla bla, BET KURŠ SAKA, ka jāpērk pašu dārgāko(kas ne vienmēr ir labākais) un jaunāko?! Šādi runādami, NBS un AM apzināti rada priekšstatu valstī, ka vai nu 2 miljardi aizsardzībai tūlīt, vai nah to aizsardzību vispār, jo bez 2 miljardiem mēs neko nespēšot!

    Interesanta lieta izskanēja, ka M109 tikšot arī ZS? Saprotams, ka ekipāžas gan jau ka būs jauktās no PD+ZS. Priecē, ka pirmās haubices NBS ienākšot jau šogad.

    Par industrijas dienām – OK, pārtiku piegādā vietējais, formas šuj vietējais, bet UAV, ko pieminēja, joprojām nav iepirkti, tikai tiek runāts, ka būs, bet cik daudz un kādi varianti, nav zināms, tā ka piesaukt paiku un lupatas kā baigo militārās industrijas sasniegumu jau kuro gadu pēc kārtas nav nekāds sasniegums. Par UAV varēsim runāt tad, kad sāksim tos pielietot pilnā sparā.

    Jā, patīkami, ka nobeigumā iztecās par 1940.gadu un tautas nobriešanu un vēsturisko pieredzi, bet ar to ir par maz, lai reabilitētu zinātāju acīs bijušo ZS, tagadējo NBS komandieri.

    • Paldies par recenziju.

    • Iespaidīgi!

    • nepiekritīšu Tev par zābakiem! pārbaudīju slapjajā sniegā, ar koptiem zābakiem ir ok, nemaz nerunājot par ziemas zābakiem! vasaras zābakiem tik mēlītes ielocījuma vieta jāaizšpaktelē ar kurpju vasku.
      Bingo Kalniņam par zābaku kopšanu! tikai lai tad izdod rīkojumu noliktavas pārziņiem un visa veida seržantiem izskaidrot un parādīt padotajiem par zābaku kopšanu!!! savādāk šīs te huiņas atbildes no kaptjoršķika, ka jaunus zābakus kopt nevajag ir vienkārši liels BĻE!.. tas ir tāpat kā automātu izdod un tad māca tīrīt.
      par ZS arī pateica, ka ir gatavības vadi- tas nozīmē, ka ir ~600 (+-50) zemessargu, kuri reāli varētu doties karot, jo apmeklē mācības un ir apmācīti.
      domāju, ka OMD spiediena (sabiedroto, NVO, sabiedrības…) rezultātā šādā vai tādā formā ieviesīs, jo rezerves ir jāgatavo! tikai, lai nesanāk huiņa, ka tie instruktori tiešām no kaut kurienes ir jāizrauj ārā un lai tagad sāk viņus gatavot! jo ja vēlāk viņš raus ārā, tad tā būs viņa laža, jo viņš jau tagad saprot, ka VAJADZĒS!
      par 500 miljoniem uz brigādi varētu piekrist, jo tajos tak jāietilpst individuālajam ekipējumam, bruņutransportieriem, kaujas mašīnām, netiešam uguns atbalstam, PGA, inženieriem utt. Maksā daudz, bet lai sāk jau guldīt pa mazumiņam, ja grib saukties par brigādēm! jo vēlāk lētāk tas viss nepaliks!

      • Cenšos izprast, bet neizdodas, kā var attaisnot šos zamša zābakus, turklāt vēl it kā uz testa pamata… Ja tur kaut kas nedaudz notecēja un neizsūcās cauri, tas nav sasniegums. Es un mani biedri esam iztestējuši n-tos vaskus, nano-pūšamos utt., bet nekas nepalīdz tik daudz, lai tas būtu būtiski. Turklāt šķiet, ka, ja pieziež to zamšu ar zieķiem, viņi paliek sviedrējošāki par ādeniekiem vai gortexniekiem.

        Karavīram jāvar ilgstoši iet pa rasu, pa laikam iziet caur kādu peļķi utt., un saglabāt sausas kājas. Normāli ādenieki to nodrošina pat bez tikko uzliktiem zieķiem, bet vasaras zamšenieki … nav izdevies. Ziemas zamšenieki – joprojām neesmu redzējis pa gabalu, bet izsniegt neviens netaisās tāpat.

        Saki, ko gribi, vislabāk jābūt normāliem ādas zābakiem (protams, ar mēlīti, kas savienota līdz pašai augšai) vai vismaz cita materiāla zābakiem, bet ar gortex vai tml. membrānu.
        Labi ādenieki manuprāt ir pats labākais variants, var arī izžāvēt normāli, nevis, kā tagad modē – n-tie pakojumi, oderes un zamši, kas darbojas kā švammes, un, kad sāk krunkoties un plīst, pārvēršas par tulznu ražojamo.

        Vienīgais labais – Vibram zole, lai gan arī daudzi it kā “zinot”, kā arī tā vairs patiesībā nav Vibram.

        • nu, nav tā, ka es neko nesaprotu no zābakiem! 😀
          es lietoju G-Wax, iesaku jums arī. jā, pēc apkopes tie vairs neizskatās kā zamšāda, paliek tumšāki un spīd, bet Kalniņa teiktais ir kā balzams manai dvēselei, ja kāds man mēģinās aizrādīt par to, ka mani zābaki dīvaini izskatās nekā pārējiem. pēc ievaskošanas zābaki vairs nav kā švamme, ir gludi kā normāla āda un kā apgalvo vaska ražotājs- elpo pat labāk 😀 es gan līdz galam tam neticu, bet instrukcijā tā rakstīts!
          lab, par vasaras zābakiem ir laža, jo to mēlīti vajadzēja kā ziemas zābakiem. ja mēlīte būtu kā vajag, tad arī par vasaras zābakiem vispār nebūtu pretenziju. bet kā rezerves zābaki, ja nav jālien slapjumos, derēs. šie vasaras zābaki vislabāk paredzēti tuksnesim. bet divas nedēļas nogales šoziem noņēmāmies pa mežiem un mājās atnācu sausām kājām.
          arī parastā āda ir jākopj un nekopti samirks diezgan ātri! arī tādos esmu savu gadu nolauzis, tāpēc nekā laba tur nesaskatu. es noteikti dotu priekšroku vasaras bates nekā prastiem ādiniekiem bez oderējuma. oderējumi ir dažādi, tāpēc ārējā āda, zamšāda, nubuks vai tekstils paliek jau sekundārs, kas aizsargā tikai no mehāniskiem bojājumiem.

      • Nu Tu pašāvi vaļā! Laikam esi pirmais un vienīgais apmierinātais zābaku nēsātājs! Pipars inovātors, iesaku iet pie Kalniņa un teikt, ka visi melo 😉

      • arī zemessargs

        Vienalga nepareizi. Karavīra zābakiem jābūt ekspluatējamiem smagos apstākļos, bez kopšanas.

        • nekādā gadījumā! tas ir tāpat kā nekopt nedēļu vai mēnesi automātu un karot! vai nepārbaudīt eļļu automašīnai un tikai gāzēt… tā ir bezatbildība!

          • arī zemessargs

            Mēnesi var būt nē, bet var būt situācijas, kad nedēļu esi reidā un nav iespējams iztīrīt zābakus. Mani personīgi zābaki tur nedēļu bez kopšanas un nemirkst.

      • Es runāju par tiem zābakiem, kuri ir izdalīti VISIEM, nevis dažām rotām/vadiem izdalītie ziemas zābaki ;-)!

        • nemāku komentēt par VISIEM. komentēju par sevi. iespējams, ka ir priviliģētie bataljoni. kaut lietus jaka vai pončo man nav izdoti… bet ir jaunie snugpak ziemas guļammaisi!

      • https://latvijasragnaroks.wordpress.com/2017/03/08/zabaki

        Mazs apkopojums par zābakiem! Es domāju lielākā daļa saprātīgo man piekritīs!

        • Cerīgs sākums jūsu blogam. Tā turpināt. Nemest plinti krūmos.

        • es tiešām nesaprotu, par ko tu runā! man šķiet, ka man ir pirmie no tevis minētajiem zābakiem. ievaskoju un reāli pusdienu izstaigājos pa slapjdraņķa sniegu un peļķēm- ne mazāko pazīmju par kkādu kāju samirkšanu. tad vēl 2 dienas pa poligonu… rezultāts tāds pats- atnācu mājās ar sausām kājām.
          bet uzreiz ieteiktu aizmirst par pūšamajiem- dārgi un neefektīvi pret mehāniskajiem nobrāzumiem.

          • Pag, vecīt tev ir jauna turklāt profilaktiski apkopta un ievaskota manta. Padarbojies, paskraidi sezonu vai divas, tad arī izdarīsim secinājumus.

            • arguments daļējs, jo, ja neizdils caurums zamšādā, tad rezultātam nevajadzētu mainīties. bet padarbošos un paskraidīšu- tad atkal varu noziņot!

        • pirmie no ziemas zābakiem!

          • Pagaidi, kad audums palocīsies mazliet nodils, tad varēsi vaskot ar darvu, lai nelaistu mitrumu cauri! Tie tomēr ir Gore tex zābak, mazliet jau to ūdeni viņiem jāaiztur. Esmu visus šos zābakus personīgi izmēģinājis. Secinājumus var izlasīt!

            • ievaskoju arī vasaras zābakus, kuriem nav gore-tex, un nomaucu ar viņiem divas nedēļas nogales. tāpat atnācu mājās sausām kājām. mans secinājums, ka sūdīgus aizsarglīdzekļus lietojat!
              kad VB būs gatavs, tad lai uzrīko “VB test-draivu” pārgājiena veidā cauri mežiem un purviem, kur katrs atrāda savus zābakus un zābakzieķus (pie reizes arī zeķes) pilnas dienas garumā! tad arī būtu reāls pamats salīdzināt!

              • Laba ideja. Stādos priekšā kā kko līdzīgu Parīze-Dakāra rallijam… “`pec trešā posma priekšā izraujās Magnum boots komanda, tiem burtiski uz papēžiem min Bates ļaudis”. Domāju beigās slapji būs visi, citi nonāks šādā stāvoklī ātrāk citi vēlāk, (vēl ir no svara cik ātri un kādos apstākļos žūst). Neaizmirsti, ka nav runas par speciāli mitram klimatam konstruētu zābaku iepirkšanu, runa ir par tuksneša zābaku izmantošanu subarktiskā valstī.

              • Izklausās, ka Tu ievasko visus zābakus. Varbūt esi atradis zelta āderi?!
                Bet nu ja zābaki maina krāsu un vizuālo, tas jau arī nav labi. Mūsu armijā parādēm un izvadēm tiek pievērsta liela loma, noteikti negribētu būt ar melniem zābakiem 🙂

        • Paldies par apkopojumu.

          Es pats pikseļa formas zābakus lietoju, lai veiktu attālumu no mašīnas līdz mācību klasei (varbūt pa ceļam iebrienot kādā peļķē), tāpēc, tas ir man noderīgi.

          Man vienīgi ir šaubas par vasaras zābaku priekšrocībām. Piekrītu, ka ir labi, ja zābaks ātri žūst, un iesmeltais ūdens iztek laukā. Pretējā gadījumā, zābaki var viegli pārvērsties par pie kājām piestiprinātiem ūdens spainīšiem, kuri vai nu traucē, vai arī vajag speciāli stāties, lai tos izlietu.

          Tomēr, mans uzskats ir, ka zābakam NAV jāmirkst no rasas. Atkal – ja tas notiek –> slapjas kājas –> tulznas, zeķu mainīšana –> čakaris.

    • Agris Purviņš

      Visu intervijas laiku stāsta ka mēs neko nevaram, viss baigi maksā, viss ir dārgs, izvaimanās un pēc tam 40 gadā bija kļūda. Ko viņš ar to gribēja pateikt saviem karavīriem, kādu motivāciju un ticību tiem deva.
      P.S. Vēsture ir jāmācās, bet ne jau tik pavirši. 1940.gadā vairs nebija nekādas kļūdas, bet loģisks iesāktā procesa noslēgums. Noziedzīgā kļūda tika pieļauta 1939.gadā, kad tika ielaistas bāzes un praktiski atdota teritorija. 1939.gadā mums būtu vismaz divi sabiedrotie somi un poļi, iespējams, ka Igauņi arī būtu pieslējušies. Tad bija reāla iespēja krieviem sadot pa nāsīm. 40 gadā vilciens bija aizgājis. Vēl ir versija, ka Latvijas armijas virsnieki bija izstrādājuši uzbrukuma plānu krievu bāzēm pirms 40 gada un lūdza to armijas vadībai apstiprināt, bet tā ir tikai versija. Bet nepretošanās sākums, kad tika salauzts Latvijas armijas virsnieku gars, kurš pieņēma konformismu bija 1928.gads, kad ģenerāli P.Radziņu noņēma no komandiera amata un viņa vietā ielika politiķiem ērtu komandieri un armijā iestājās stāvoklis “viss ir čotka” un arvien lielāku vērību pievērsa parādēm, nevis mācībām.

  4. Prieks par to M109 tekstu…..liekas, beidzot AM un NBS kaut ko nopietni taisās darīt, 50 M109 jau ir pamatīgs uzlabojums visam NBS kopumā……un pirmās mašīnas jau šogad. Vai tiešām kāds uguni piesvīla zem pakaļas vai kas???

    • Ja tu būtu uzmanīgi noklausījies šo diskusiju, tad sadzirdētu, ka spēju iztrūkumu ieteicams mazināt cita starpā novirzot vajadzīgā gultnē host nāciju investīcijas. Domājams ne tika haubices ir šādā veidā ieteiktas.

    • Kādas 50? Ir jauns info? Līdz šim bija 20 no kopējām 45 tehnikas vienībām.

      • Tas, ka 20, to mēs te paši izpīpējām pamatojoties uz loģisko vienības uzbūvi un bildīti no Austrijas. Šefi, jau nemelo acīs skatīdamies, ka ap 50 tehnikas vienībām…
        Cita lieta, ja skaidri pateiktu, ka 50 stobri + pārējā tehnika, bet pagaidām nekas tāds nav dzirdēts.

        • Jā, tagad ar tām haubicēm nekas vairs nav skaidrs. Pirmā jocīgā lieta, ka neformēs atsevišķu artilērijas bataljonu, kas būtu loģiski, bet dos haubices Kaujas atbalsta bataljonam. Tas nozīmē, ka bataljonā būs snaiperi, prettankisti, mīnmetējnieki un … haubices? Būs mums snaiperu-haubiču bataljons ar prettanku spējām? Izklausās pēc viedās aizsardzības.
          Otrā jocīgā, kaut varbūt arī pozitīvā lieta – haubices zemessargiem. Tas nozīmē acīmredzot, ka Daugavpils zemessargiem 100 mm lielgabalu un mīnmetēju vietā būs haubices, vai arī vienkārši jau esošajā struktūrā iekļaus haubiču bateriju? Sliktais variants – pērk haubiču bataljona komplektu un domā sadalīt starp kājnieku brigādi un Daugavpils zemessargiem, kas nozīmē, ka spēki tiek dalīti un ne PD, ne ZS nedabū max. uguns atbalstu. Labais variants – pērk nevis vienu, bet divus bataljonu komplektus ar 40 haubicēm, uguns vadības centru un 6 platformas vadītāju apmācībai un rezerves daļām (sak, par tādu cenu nevar neņemt vairāk kā var apsaimniekot un lieko atmetīs ZS). Atliek cerēt un gaidīt. Kā parasti.

          • cik noprotu, tad daži no PD pāriet uz Daugavpili… vairāk gan tas skaidrojums, ka sadalīs, lai noklātu… tas nozīmē, ka vairākās vietās? arī alūksnē? vēl kkur?

  5. sadzirdēju medicīnu – pirmatnējo palīdzību (c) 🙂 zs nav aptieciņas, zs ir pārsēji, kuri ir pilnīgi ok, ja nav saplēsta plēve (kaujas virsinieks) (c). Aptieciņas būs tikai tiem ,kas izgājuši nedēļas apmācību. Tulkoju UA, IFAK pienākas visiem, kas ir sakarā ar apdraudējumu. Kalniņa inovācija – IFAK tikai sertificētiem spečiem. Pārējie drīkst noasiņot bez birokrātijas, tieši tādā pozā, kā vēlas.

    • Interesantākais, ka mūsu kaujasspējīgajā armijā apmācīt sniegt “paplašināto” pirmo palīdzību sev un biedram atļauts tikai dažus karavīrus (zemessargi nav karavīri likuma izpratnē).
      Šāds stāvoklis, kad tikai izredzētie drīkst apgūt kaujas med.palīdzības sakrālos noslēpumus ir jau gadiem.
      Btw žņauga lietošana karavīriem ir dekriminalizēta
      (proof link https://likumi.lv/doc.php?id=214698 iesaku arī anotāciju palasīt) , bet nesen PP kursos dzirdēju, ka civilajā pirmajā palīdzībā žņaugs no 1.marta ir izņemts no visām programmām un MK noteikumiem, tsk. CSN.

      • ZS ir sācies mācību kurss “karavīrs glābējs”. Tuvāk pagaidām nezinu, bet baigi ož, ka šis glābējs oficiāli drīkstēs nēsāt IFAK līdzīgu izstrādājumu un glābt sevi..

        • Tas ir jauki, bet kamēr nav notikušas izmaiņas MK noteikumos (papildinot ar vārdiem ” vai zemessargs”) ož arī pēc partizanščinas.

          • es jau nesen izteicos par žņauga lietošanu militārajā pirmajā palīdzībā- lietot var un līdz pat 2-4h. jaunajiem zemessargiem rakstiski tika atsūtīta instrukcija! un Alūksnē apmācītais paramediķis to kursos apstiprināja! lai MK noteikumi tiesā komandierus, es pildīšu pavēles un instrukcijas! 😀

        • Nezinu, kā tas kurss īsti saucas, bet jā, kā reiz Alūksnē notiekās sanitāru nedēļas kursi.

          • zemessargu kurss? ok, lai notiek, bet noteikumi to neparedz joprojām.

            • Nezinu kas to regulē, bet tie noteikumi AIZLIEDZ zemessargiem šādu kursu vai vienkārši tas nav attiecībā uz zemessargiem regulēts? Un turklāt – MK noteikumi nav likums 🙂

              • Lūdzu MDL:
                14.1 pants. Karavīra tiesības sniegt paplašināto pirmo palīdzību

                (1) Karavīrs, kurš apguvis paplašinātās pirmās palīdzības mācību kursa programmu, pildot dienesta pienākumus, ir tiesīgs sniegt paplašināto pirmo palīdzību, izmantojot Ministru kabineta apstiprinātajā sarakstā iekļauto aprīkojumu, medicīniskos materiālus un medikamentus.

                (2) Ministru kabinets nosaka karavīru paplašinātās pirmās palīdzības mācību kursa programmu, kārtību, kādā nodrošina apmācību paplašinātās pirmās palīdzības sniegšanā, un kārtību, kādā ārvalstīs apgūtu mācību kursu atzīst Latvijas Republikā, kā arī paplašinātās pirmās palīdzības sniegšanai paredzētā aprīkojuma, medicīnisko materiālu un medikamentu uzglabāšanas, izlietošanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību.

                • Principā šādu apmācību būtu jāiziet VISIEM pd un zs, nevis izredzētiem paramediķiem, ja protams kādam rūp kaujas zaudējumu samazināšana un vispār plāno karot.

                  • ir jābūt:
                    1 līmeņa kursam, kuru apgūst visi – mērķis, IFAK pie jostas un ziņāšanas galvā, ko ar viņu dara.
                    2. līmenis, jau paramediķis, kurš dragā ar lielo somu un lāpa čomus.
                    Kalniņa interpretācijā ir jāiziet čakars, kā paramediķiem, lai tiktu pie INDIVIDUĀLĀS aptieciņas….

                    kamēr kaujas virsinieks izkļūs no mentālās spirāles, staigāsim ar 80 gada marli, kuru var notīt ar makgaiveru, lai plēve nesaplīst un dokumenti kārtībā.

                • Bet vai pēc šitā nesanāk tā, ka ja karalaukā nav pie rokas neviens, kas tiesīgs sniegt paplašināto medicīnisko palīdzību, kādam to sniedz un pēc tam nogādā līdz hospitālim vai kādai medpalīdzības sniegšanas vietai, pēc tam dabūs pa ausīm? Vai nesanāk tad pēc likuma tā, ka lai nedabūtu pa ausīm, labāk neko tādu nedarīt, kas ietilpst paplašinātajā medicīniskajā palīdzībā, bet noskatīties kā kolēģis atdod galus?

                  • Tādēļ uzsvēru miera laikā! Karš daudz ko noraksta un rada jaunas attiecības. Kā tu tā pret tevi. Miera laikā jaapmāca visus tas ir atbildīgas valsts pienākums.

                    • Nu par to, ka miera laikā jāapamāca visi karavīri un iespējamie karavīri maksimālā apjomā tām prasmēm, kas var būt nepieciešamas kara laikā – tas tā kā būtu pašsaprotami.

                    • garamgajejs

                      armiju un zs miera laikā gatavo (māca) karot. Grūti tiem slaistiem IFAK izdalīt, kaut noplombētus ?? Miera laikā tos nedrīkst virināt – tātad arī neviens neko sliktu nenodarīs sev vai citam aiz nezināšanas. Paralēli normālas nepārspīlētas apmācības. Līdz zin visi to, kas tiešām jāzin. Tāpat taču miera laikā tas ifaks nevienam nav vajadzīgs, jo mācībā vienmēr ir pieejams mediķis, vai arī atbrauc ātrie.
                      Formas kaut kā mājās stāv, lai gan likums liedz ar viņām vazāties ārpus mācībām un svinamām dienām.
                      Ākstu bars.

                    • arī zemessargs

                      Ir jāizdala un jānēsā mācībās. Pie tam ir jāpierod. Vispār viss ekipējums un ieroči ir maksimāli jādecentralizē. Pat narkotiskās pretsāpju vielas būtu ZS jāizsniedz un jāglabā seifā ar ieroci.

            • Respektīvi – vai no jebkāda normatīvā regulējuma izriet aizliegums, vai arī sfēras regulējums vienkārši ir uz atsevišķiem subjektiem?

              • Regulējums ir uz atsevišķiem subjektiem. Ņemot vērā, ka pirmās palīdzības sniegšanu cietušajiem sniedz (ekstremālos apastākļos) ne-mediķi, tad pastāv ļoti liela neveiksmju un kļūdu iespēja, attiecīgi (miera laikā) nopietnu strīdu un krimprocesu par nonāvēšanu aiz neuzmanības, miesas bojājumiem aiz neuzmanības, inficēšanu, neatļautu ārstniecību, atstāšanu bez palīdzības utt iespējamība. Šādos gadījumos krimprocesa ietvaros sīki smalki noskaidros kurš sūtīja, kurš mācīja, ko mācīja, kā mācīja, kā pārbaudīja zināšanas, kurš nenodrošināja, kurš norīkoja utt Tas izraisa komandieros un priekšniekos instinktīvu vēlmi vai nu visu aizliegt, vai maksimāli reglamentēt. NBS kā jebkurā armijā nenotiek nekas, kas nav reglamentēts, attiecīgi, ja MKN regulē paplašinātās pirmās palīdzības sniegšanu karavīriem, tad tas attiecas tikai uz PD karavīriem (zemessargs nav karavīrs likuma izpratnē), bet ZS jābūt vai nu savai PP programmai vai nu jābūt ieklautiem PD PPP noteikumos (kas būtu loģiski).
                iesaku lasīt arī anotāciju šeit
                https://likumi.lv/doc.php?id=214698

    • “Pirmatnējā palīdzība” var droši pretendēt uz gada teicienu, protams, ja “kaujas virsnieks” neizspļaus kaut ko aktuālāku.
      Pēc raidījuma netiku vaļā no uzmācīgas domas – LK visprecīzāk piestāv apzīmējums “parketnieks”, pēc analoģijas ar tiem verķiem, kurus iesakot, dīleris obligāti piebilst: “Tikai nemēģiniet ar to braukt kā ar džipu!”

    • arī zemessargs

      Bļāviens, IFAK aptieciņas līmeni 80% no satura var iemācīt dažās stundās. Tas jāizdala visiem, pēc tam domās kā piemācīt klāt.

      • Kā jurists juristam tev teikšu, ka šobrīd PPP nemaz nedrīkst (un visus 26 gadus nedrīsktēja) mācīt ZS. MKN to neparedz.

        • arī zemessargs

          Esmu ekonomists 🙂
          IFAK 2 saturs:
          1) 2 x C-A-T combat application tourniquet – žņaugi, NSN 6515-01-521-7976 (ražots 2014.05) ar somiņu
          2) 1 x Gerber jostu griezējs, Coyote, NSN 5110-01-578-4889
          3) 1 x 2-daļīga modularā IFAK somiņa ar elastīgu auklu un šādu saturu:
          Ievainojumu pierakstu kartiņa,
          4) BCS Bolin chest seal NSN 6510-01-549-0939 – derīguma datums 05/2017,
          5) Acu sargs,
          6) Gumijas cimdi – derīguma datums 12/2018,
          7) Pirmās palīdzības binte NSN 6510-01-460-0849 – derīguma datums 05/2019,
          8) NAR vakuumā iepakota marle NSN 6510-01-503-2117 – derīguma datums 05/2019,
          9) Robertazzi nazofarengiālais elpceļš – derīguma datums 04/2017,
          10) Līplente,
          11) Marķieris.

          No visa augstāk minētā, ilgāk jāmāca tikai 4) 5) un 9). Pārējo var iemācīt dažās stundās. Un tos pašus 4) 5) un 9) var mācīt jau konflikta gaitā.

          • Par konflikta laiku nav diskusijas, tad visu nosaka lietderība. Miera laikā LV PPP ar MK noteikumiem ir iecelta speciālo iemaņu kārtā, ko drīkst apgūt izredzētie karavīri.

        • Agris Purviņš

          Es kā karavīrs praktiķis varu pateikt, ka juristi ir vieni no lielākajiem NBS spēju sabotieriem. Vienmēr sarežģī vienkāršas lietas un padara elementārus uzdevumus likumīgi neizpildāmus.

      • nu tu ar visu gribi vienkāršot 😀

  6. Tā intresanti sanāk,
    lai tūkstoti “OMD” paceltu, mums tur dažu prātos veidojas darbu kosmoss un gadu, gadi;
    lai tūkstoti viess kareivjus uzņemtu, viss notiek un ar gadu pietiks.

    Tas pats par finansējumu, nav, ja ir, tad tur atkal gadu, gadi apgūšanai, bet atkal izņēmums – viesi, un viss notiek tik zibenīgi!

    Tāpēc tāds jautājums, tā ir tikai tāda sakritība, vai tiek speciāli īstenota gliemežgaitas attīstības politika?

    P.S. Cik saprotu Bergmanis šo visu ir sagremojis, tāpēc sāk idejas ar pompu pasniegt, jo atbilstoši gliemežgaitas politikai, viņa termiņā būs tikai plānu, plāni, nevis plānu realizācija.

    • 4 gadu plānošanas un domāšanas cikls. Kurš atcerēsies mehanizācijas tēva Pabrika nopelnus? Varbūt kādreiz prokuratūra, bet pagaidām popularitātes punktus pelna Bergmanis. Vieskaravīri savā starpā nav veinādi, no svara ir pase. Ja mūs te sargāt ierastos tikai albāņi vai slovēņi, efekts būtu pavisam cits. Līdz ar to zināma prioritāte kanādiešiem uc rietumniekiem pienākas. Mani pārsteidz cits. Kā var apgalvot ka OMD ir nepaceļami dārgs, bet ZS sasniedz to pašu un vēl labāku līmeni par pusvelti ? Vai nu jāpieņem ka ZS ir slēpti finansēšanas avoti vai, ka izmaksu efektivitāte tiek sasniegta uz kvalitātes rēķina. Bet ej nu pārbaudi, Valsts Kontrolē nav speciālistu, kas to varētu novērtēt.

      • vienkārši, kā bērna asara. Kalniņš stāsta, ka vidēji ZS gadā mācās 10 dienas (c). Tātad arī izmaksā viņš visādos veidos 10 dienas. OMD variants maksā 30x dārgāk. Inovācija ir pateikt, ka 10 dienu kareivis ir tikpat zinošs un kaujasspējīgs, kā klātienē esošais.
        Valsts kontrolierim var ieteikt veikt ķirurģisku manipulāciju pie 10 dienu kursa beiguša lauka mediķa.
        Nākamais solis būs dokumentu mapes ietriekšana Kalniņa trekjajā pakaļā.

        • Jā, labs skaidrojums. Tiešām viens zemessargs 10 dienas gadā izmaksā 30 reizes lētāk kā viens OMD 365 dienas gadā.

          • Citiem vārdiem sakot, ka tie, kas nāk uz ZS, tiem ir smadzenes un fizo, tāpēc 10 dienās no viņiem sanāk čut ne PD līmeņa karavīrs, savukārt uz OMD 100% atnāks tikai tie, kas pēc sākumskolas nekur tālāk dzīvē nav tikuši (arodskolas viņiem saprotamu intelektuālu trūkumu dēļ nebūs pieejamas, kur nu vēl kāda cita smadzeņu nodarbe), fizo arī ir nopīpēts – ar tādiem 365 dienas jāņemas, lai dabūtu 10 dienu ZS līmeni. Protams, ka sanāk dārgāk.

            • un vēl OMD nepirks sev zābakus un nanopūšamos, sūdzēsies, dzers šņabi, kausies un sitīs svešas sievas par ko naski interesēsies prese. Daži ZS dara to pašu, bet ārpus dienesta, kas vairs presei nav tik interesanti – no priekšnieku aizmugures piesegšanas viedokļa ideāla konstrukcija.

              • Ak tā, vēl jau tie nanopūšamie un nanošņaucamie! Tos aizmirsu ierēķināt – gatavais sadārzdinājums ar tiem OMD.

              • kopumā skarbāk. ZS ir vajadzīgi un labi, BET VAR VEIKT apmācībai un ekipējumam ATBILSTOŠUS UZDEVUMUS. Manā skatījumā, ideāli der pieskatīt sab. kārtību, sniegt atbalstu sabiedrībai (ugunsgrēki, sēņotāji, sabrukušas maksimas, stihijas) un lielu sūdu gadījumā, aizmugures karaspēka funkcijas, (konvoji, kritisku objektu apsardze utt).
                Pret armiju ir jācīnās armijai. Politiskā elite (kāds aiz stulbuma, kāds izdevīguma, kāds aģents) ir apzināti radījusi sistēmu, (Bergmaņi un Kalnmiņi to vnk uztur) ka ARMIJAS MUMS NAV. Un lai aizsegtu dirsas, šos uzdevumus deklaratīvi ir uzlikuši ZS. Kurš ta pārbaudīs?? bļa paziņojiet, ka valsti aizstāvēs municipāļi un uzgunsdzēsēji. Sanāks pat labāk, jo viņi vismaz ir reāli saliedējušies.

      • Ja uz 8 000 zs vidējais apmeklējums sanāk 10 dienas gadā, tad budžetā tas veido tikai 80 000 cilvēkdienas;
        šīs 80 000 cilvēkdienas, 1 000 omd ar uzviju apgūtu 3 mēnešos.

        Lai maksimāli sadārdzinātu OMD pasākumu, rēķinā visticamāk iekļauj 100% atalgojumu un ekipējumu.

        Bet kopumā OMD pretargumenti bija netipiski vāji – neprasītā finansējuma trūkums (no ekvivalentas summas AM pagāšgad atteicās, jo nespēja apgūt), valdībai vai Saeimai būtu jāpieņem lēmums…

        Neviens vārds par augsto drošības līmeni, kurā OMD tik tiešām būtu liekas naudas tērēšana.

        • Stāstīt pekstiņus televīzorā nav tas pats, kas skaidrot to pašu sabiedroto ģenerāļiem. Iespējams neizslēdz vadošo norādījumu ienākšanu. Noreducējot problēmu līdz finansējumam paliek manevra iespēja, nebija naudas nebija OMD, lai arī ļoti to gribējām. Tagad nauda atradusies un …

      • arī zemessargs

        Kā jau teicu stratēģus neievēl. Pēc dažiem gadiem visi aizmirsīs, laurus plūks citi, tāpēc cieņā tie, kuri plūc te un tagad.

      • Valsts kontroles uzdevums nav vērtēt Kalniņa paustos pieņēmumus par OMD ieviešanu, tur nav jābūt speciālistam. ZS apmācībā VK konstatēja būtiskas nepilnības, bet ziņojums ir dienesta vajadzībām un, droši vien, ne jau tāpēc, ka tur ir daudz komplimentu ZS un NBS.

  7. Lielākais prieks ir par to, ka komandieris vismaz pieminēja Jūras un Gaisa spēkus…lai arī garām ejot. Nezini, cik grūti ar tiem OMD sauszemei, bet JSF apmācības ciklā iekļaut dažus desmitus matrožu galīgi nav problēma….

    • Hmm, krasta amatos domājams, kuģu apkalpēs jābūt PD.

      • arī zemessargs

        Ja iesaucamie nāk no jūrskolas, tad normāli. Esam tak jūrasvalsts, jūrnieku mums gana.

      • Nu nez. Uz kuģa matrožu amatos OMD ir pilnīgi Ok, it sevišķi, ja ir jūrasskolas diploms. Pats ar tādiem kopā dienēju. Mums viens otrs OMD no jūrasskolas reāli vadīja kuģi ostā (nemaz nerunājot par dežūrām jūrā), jo tajā brīdī nozīmētais keps vienkārši nemācēja vadīt kuģi, bet PD stūres vīrs un stūrmanis bija kaut kur izgaisuši.
        Uz kuģa vienmēr ir ko darīt gan stūres mājā, gan uz klāja, gan mašīntelpā.

        • ja ir jūrskolas diploms tas nav gluži parasts OMD karavīrs. Citādi kamēr pievarēs jūrasslimību un kko iemācīsies jau dembelis pienāks. Nav mums (un nebūs) tik daudz kuģu, lai apkalpes būtu jāpapildina ar OMD. Kur nu vēl sākoties karam. C’mon.

          • arī zemessargs

            Zemās intensitātes kara gadījumā arī flotē var būt zaudējumi, kas jāaizpilda.

            • divu roku pirkstu skaits.

            • Agris Purviņš

              Atvainojos, bet nespēju iedomāties kādus uzdevumus veiks mūsu flote kara gadījumā!!!

              • Jā jau prot atmīnēt, varētu mainīt profilu un mīnēt. Būtu tik ar ko.

              • + Piekrītu
                Un man patika, ka Leonīds saucot prioritātes man liekas nosauca visu iespējamo. Tas izklausījās, ka viss ir prioritāte. Tā teikt, lai nevar neviens čīkstēt

                • Ja visi plāna punkti (jebkādā nozarē, jebkurā pasākumā) ir prioritātes, tas nozīmē, ka prioritāšu nav. Vai nu nav spējīgi nodefinēt, vai negrib nodefinēt. Aizsardzības gadījumā tas nozīmē faktiski to, ka pati vadība neko nedomā, bet gaida ko teiks vai nu vietējie politiķi, vai nu NATO, vai sponsori, un tad pēc apstākļiem dara to, kas nesīs augļus lai izpatiktu visiem.

                  Faktiski, ja nav noteiktas prioritātes, tad tas nozīmē, ka vispār nav nekāda nākotnes redzējuma. Arī budžetu jēdzīgi plānot nav iespējams, ja nav prioritāšu.

      • Nav tik traki, var arī uz kuģiem… mums vienu brīdi liels pieplūdums no Sauszemes brigādes bija, īsā laikā par jūrniekiem uztaisījām… OMD laikā krasta apmācība bija 2 mēneši un pēc tam jūrā, sākums tāds lēnāks, bet pēs pirmajām kuģošanām lieta gāja no rokas

  8. omd vai zs mobīlais poligons… kurš tiek ražots Latvijā.. ekk

    http://www.bergco.com/solutions.html

  9. arī zemessargs

    Jautājums par kaujas vienība gatavības samazināšanos. Vai tad leišiem kaujas gatavība stipri kritās dēļ OMD? Kāpēc nekritās Zviedrijā?

  10. arī zemessargs

    Vēl salīdzinājumi. Brīvības cīņu laikā Latvijas armija pāris mēnešu laikā izauga no 10 tūkst. uz 50 tūkst. (+5x) Vēl pēc dažiem mēnešiem bija 70 tūkst. Vai kaujas gatavība bija kritusies?
    ASV BS 1939. gadā bija 330 tūkst.
    1940. – 458 +38%
    1941. – 1,8 milj. +3,9x
    1942. – 3,9 milj. +2.1x
    1943. – 9,1 milj. +2,3x
    1944. – 11,6 milj. +27%
    1945. – 12,2 milj.
    Nebija kaujas spējas kritušās.
    OMD šobrīd piedāvāts ap 1000 cilv. t.i. +20%. OK, ja skatāmies, tad vidēji OMD dienēja ap 1300, jeb +26%.

  11. Sižetā par zemessargu uzskaiti (2:22) LK ļoti “nemanāmas” “mikro” kustības atbildot uz jautājumu, vai kāds vispār zin, cik ZS ir cilvēki.

  12. Agris Purviņš

    Ģenerālis P.Radziņš:
    “Sakautu armiju var pārvērst īsā laikā par kaujas spējīgu tikai tad, ja karaspēks neaprobežoti uzticas savam vadonim.”
    “Vadonis, kurš nebauda pilnā mērā karaspēka uzticību, būs spējīgs iegūt uzvaru tikai ar lielu spēku pārsvaru, vai pateicoties tam, ka pretinieka spēki kā taktiskā, tā morāliskā ziņā ir daudz zemāki.”

  13. Agris Purviņš

    Ģenerālis P.Radziņš:
    “Apakšniekiem rodas cienība, uzticība un padevība savam vadonim, ja viņi sajūt, ka vadonis ir daudz stiprāks, – sajūt vadoņa pozitīvo īpašību pārsvaru. Šīs īpašības sastāda fiziskie, morālie un prāta spēki. “

  14. Izskatās, ka otrajā daļā LK ļoti aizrāvās ar kāda cita sagatavoto leģendu stāstīšanu, jo šis tas galīgi neiet kopā.

    Atbildot pat zinātnieku piesaisti, LK piemin Juri Ķiploku no RTU, kas “it kā” jau 5 gadus vada zemessargu zinātnieku un inovāciju vienību, bet interesanti, ka Industrijas dienās tas pats Juris Ķiploks publiski uzdeva jautājumu ministram un komandierim par to, kad vispār viņš saņems atbildi uz savu iniciatīvu par ZS zinātnieku vienības izveidi – ministrs nespēja atbildēt, jo izrādās neko par šādu iniciatīvu nav redzējuši vai dzirdējuši. Bet, re, paiet pāris dienas un LK apgalvo, ka ZS ir tāda vienība un Juris to jau 5 gadus vada!

    Par rezerves karavīru mācībām arī stāstījums tāds, ka viss ir noritējis pēc plāna, tieši tik, cik ieradās, NBS vajadzēja utt. Kaut kā ātri aizmirsās visas neveiksmes uz izgāšanās un ignors no uzaicināto puses. Bet, pag, par tām mācībām jau Graube taisnojās, Kalniņam laikam cits redzējums no laika gala.

    • Baigi superīgi, LK jau vismaz 4 reizes kārtīgi šīs nedēļas laikā ir samelojies un pie tam publiski. Jautājums juristiem cik daudz vēl vajag, lai nomestu no amata līdzīgi kā DKorejas prezidenti un iešķiebtu kriminālprocesu.

    • Tas ko Ķiploks vada visus šos 5 gadus nesaņem finansējumu. Kā saka
      [..] это всё равно, что любовь в резинке: движение есть, прогресса нет [..] (c) filma “DMB”

      • Tas, ko Ķiploks vada, viņš vada RTU un loģiski, ka tam nav nekāda sakara ar NBS finansējumu. Un RTU struktūrvienībai nav nekā kopīga ar ZS vienību, pat grūti iedomāties, ko tur LK fantazē. Bet muld pārliecinoši un konsekventi, gluži kā pat 8k zemessargu.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s