Dienas grauds (papildināts)

[..] In a lighter moment, asked who was the biggest threat to the EU, Trump or Putin, Juncker responded: “Me.” [..]

vara bungas: Grūti nepiekrist. Zemāk links uz fikso apkopujumu pēc ES “mazā samita” Maltā. Bailes un apjukums.

[..] The debate concentrated over lunch [on] where we stand as the EU. It was repeatedly stated by people at the table that Europe has to forge a common position and act in accord with each other and that we have our destiny in our own hands. There are areas where we can cooperate more closely … it encourages us to increase our common defence.[..]

A.Merkel

avots

VB: Pusmirusi ideja par ES kopīgo armiju var atdzimt, lai gan tas varēja notikt jau pēc Brexita, bet tomēr palika vairāk teorētiska nekā praktiska ideja (skat. M.Andžāna rakstu šeit). Katrā gadījumā lēmums būt vai nebūt ES armijai tiks pieņemts ne šogad. LV drošības situācija  bez ES armijas vai ar to, jebkurā gadījumā  būtiski pasliktinās, jo līdz šim aizsardzību balstījām uz US militāro reakciju un spējām, bet tagad  būs jāpaļaujas uz UK, FR un DE, kā arī uz saviem spēkiem, kurus vēl ir jārada. Free ride beigusies. Šķiet nevienam vairs nav ilūziju attiecībā uz US plāniem par Eiropas drošību – US arī turpmāk piedalīsies un atbalstīs, bet ne pirmajās lomās un ne par katru cenu. Eiropa atstāta mājās viena pati , bet cenšās smaidīt.

UPD1

[..] In terms of alliance politics, the United States has thus far ticked all the boxes necessary to reassure allies and strengthen the credibility of its commitments—many of which it did not have to.[..]

[..] Washington must determine the best way to end Moscow’s rebellion against the international system and align resources to that strategy. A NATO policy is not a Russia policy. A Russia strategy should consider the interests and concerns of allies, and not abandon them, but be based on American national interests. That is a balancing act in which deterrence, coercive credibility and deal making will all play a role.[..]

M.Kofman

avots

Advertisements

12 responses to “Dienas grauds (papildināts)

  1. Līdz šim ES armijas ideju bloķēja ASV un briti un viņiem bija taisnība, jo kāpēc jau tā sarežģītajā Eiropas struktūrā veidot vēl vienu vertikāli ar štābiem, ģenerāļiem, pulkvežiem un politiķiem, kas neko labu nedod kaujasspējām.

    Ar Trumpa ierašanos Baltajā namā situācija mainījās. Trumps skaļi pateica, ko jau visi tāpat zin, ka Eiropai jāspēj sevi aizsargāt. Pēc šī paziņojuma ASV vairs nevar protestēt pret ES armiju un briti esot ārpus ES nevar bloķēt lēmumu. Tādēļ ES armijas ideja 12 mēnešu laikā kļuvusi no dažu cilvēku idejām, kurus noraidīja visi citi, līdz reālai vajadzībai.

  2. Eiropas Savienības globālistu versija bez Francijas ir čuš. Iedomāties, ka Francija sūtīs savus karavīrus krist par Baltiju pret Krieviju ir vēl lielāks čuš. Tāpēc vien, nemaz nerunājot par Vācijas vēlmi draudzēties ar Krieviju, visas idejas par ES armiju mums ir kaitīgas un nevajadzīgas. Jātur NATO, cik iespējams, jāveido personīgas attiecības ar USA, cik iespējams un jāstrādā Baltijas militārās savienības un INTERMARIUM veidošanā, cik iespējams, visu laiku stiprinot, stiprinot un vēlreiz stiprinot savas pašu aizsardzības spējas…

    Valsts drošība un aizsardzība

    Latvijas valsts radās kā latviešu politiķu un sabiedrisko darbinieku mērķtiecīgas politiskās darbības rezultāts. Taču tā izdzīvoja un nostiprinājās tikai pateicoties latviešu karavīru gribai un spējai to aizsargāt ar ieročiem rokās. 20. un 21. gs. Latvijas un Austrumeiropas vēsture liecina, ka valsts pastāvēšana ir tieši atkarīga no mūsu spējām aizstāvēt valsts drošību visā apdraudējumu un risku spektrā.

    Tāpēc mēs iestājamies par:

    Pēc Igaunijas un Lietuvas piemēra, ņemot vērā Latvijas 1940.g. okupācijas traģiskās sekas, izstrādāt Satversmes u.c. attiecināmo likumu grozījumu projektu, nosakot, ka katra Latvijas Republikas pilsoņa pienākums un tiesības ir visiem iespējamajiem līdzekļiem nekavējoties pretoties jebkādu ārēju spēku militārai agresijai, kā arī norādot, ka jebkuras amatpersonas izdota pavēle vai rīkojums par nepretošanos agresijai ir valsts nodevība, šāda pavēle vai rīkojums nav spēkā kopš tādas pavēles vai rīkojuma parakstīšanas brīža un attiecīgā dokumenta izdevējs nekavējoties arestējams un nododams kara tiesai.
    Ievērojams valsts aizsardzības budžeta palielinājums, atvēlot 3-5% iekšzemes kopprodukta valsts aizsardzības un iekšlietu sistēmas attīstībai, līdz LR policijas, robežsardzes kā arī Nacionālo bruņoto spēku kaujasspējas, kaujas gatavība un materiāli tehniskais nodrošinājums sasniedz optimālo līmeni (salīdzinot ar Igauniju, Lietuvu, Poliju un Somiju), kas tiek noteikts normatīvajos aktos. Turpmākajā periodā, valsts aizsardzības budžets nav mazāks par 2-3% no iekšzemes kopprodukta.
    NBS kodolu miera laikā veido sauszemes spēku 2 mehanizētas kājnieku brigādes, kuras, atbilstoši tehniski nodrošinātas un apbruņotas, tiek komplektētas, balstoties uz profesionālo militāro dienestu un mobilizācijas rezervi, kuras skaitliskā sastāva mērķis tiks noteikts normatīvajos aktos 50 000 cilvēku apmērā un tiks pakāpeniski sasniegts, īstenojot pilsonisko izlases militāro dienestu (pēc Lietuvas parauga). Sauszemes spēkiem atbalstu sniedz brīvprātīga Zemessardze ko veido nacionālā gvarde (“zemessardzes paaugstinātās gatavības apakšvienības”) un atjaunota, Zemessardzes struktūrā iekļauta Latvijas Aizsargu organizācija (zemessargi, kas nav nacionālajā gvardē) kā teritoriālās aizsardzības spēki ar bāzēm katrā pilsētā un novadā, un palīgpolicijas funkcijām.
    Individuālie ieroči un munīcijas kaujas krājums glabājas to zemessargu un aizsargu dzīvesvietās, kuri ir nokārtojuši atbilstošos pārbaudījumus, tai skaitā lojalitātes pārbaudi ar poligrāfu (melu detektoru).
    Sarunas ar pārējām Baltijas, Ziemeļeiropas un Austrumeiropas valstīm (Polija, Ukraina uc.) par daudz ciešāku militāro sadarbību. Ideālais Baltijas sadarbības modelis – katrā valstī 3 jauktā sastāva (LT, LV, EE) militārās bāzes, kopīgas karaskolas un mācību centri, vienoti ieroču un munīcijas iepirkumi.
    Ar skolu jaunatnes militāri patriotisko audzināšanu nodarbojas stipra Jaunsardzes organizācija. Vienlaikus radāma militārās izglītības sistēma – atsevišķas vidusskolas ar militārās izglītības profilu, kas sagatavo kadrus profesionālajam militārajam dienestam. Augstākā karaskola uz Nacionālās Aizsardzības akadēmijas bāzes, kas apvienojama ar atjaunotu Policijas akadēmiju, un nākotnē gatavo profesionāļus visām valsts militārajām un drošības struktūrām. Aizsardzības programmas augstskolās.
    Latvijas aizsardzībai visefektīvākā bruņojuma izvēle un ieviešana. Pārnēsājami prettanku granātmetēji un vadāmo raķešu kompleksi. Pārnēsājami pretgaisa aizsardzības kompleksi (STINGER, IGLA utml.) Moratorija noteikšana dalībai Otavas konvencijā, kājnieku un prettanku mīnu ieviešana apbruņojumā. Valsts atbalsts šaušanas sporta attīstībai, to integrējot jaunatnes militārajā izglītībā.
    Munīcijas, un iespēju robežās arī ieroču ražošanas veicināšana, subsīdijas inženiertehniskajai izpētei un pētniecībai militāro tehnoloģiju radīšanai.
    Kontrpropagandas apakšvienības izveide NBS pakļautībā.
    Pastāvot ārējam apdraudējumam, NATO ir valsts militārās drošības garants, un dalība tajā pašlaik nav diskutējama. Vienlaikus pašaizsardzības spējām jāsasniedz normatīvajos aktos noteikto optimālo līmeni.
    Starptautiskais terorisms prasa kompleksu valsts ārējās un drošības politikas balansu. Latvija, bez tiešas nepieciešamības, izvairās no agresīvām militāri politiskām darbībām, kas var raisīt islāma teroristu tiešu apdraudējumu mūsu valstij un tās pilsoņiem, vienlaikus īstenojam stingru imigrācijas politiku, izslēdzot iespēju teroristiem, (gan esošiem, gan potenciāliem) un to atbalstītājiem ieceļot valstī, kā „bēgļiem”, patvēruma meklētājiem vai imigrantiem.
    Latvijas ārējās robežas aizsardzības efektivitātei, visas Austrumu robežas garumā būvējama šķēršļu un novērošanas sistēma, kas stiprināma ar jaunākās paaudzes novērošanas un kontroles tehnoloģiju palīdzību. Tieša apdraudējuma gadījumā (militāri draudi, nekontrolējama masu migrācija), pierobežas zona var tikt aprīkota ar vadāmiem mīnu laukiem.

    http://www.taisnigums.lv/p/programma.html

  3. Euu, tik pat labi šeit savu propagandu varētu dzīt Vienotības vai Saskaņas rasbaltnieki.

    • Uzskatīsim ka tas redzesloka paplašināšanai, pilnīgi droši ka daudzi nav dzirdējuši par šādu te politisko spēku.

      • Izlasot man tā viņu aizsardzības programma neizraisa niezi iebilst. Tas gan nozīmē ka viņiem tikpat kā nav izredžu 🙂 Mēs te visi konstatējam ka jaunatne ir apolitiska, ne re te būs pretējs piemērs.

        • Aizsardzības programmu izlasīju un secināju vairāk vai mazāk copy/paste no VB. Tomēr, jebkurš veselīgi un nacionāli domājošs pilsonis šādu vai līdzīgu aizsardzības politiku pats spētu izdomāt vai arī atbalstītu, ja noliktu viņam kā vienu no variantiem.

          • nav copyrighted 🙂 nav liegts citām partijām ņemt un īstenot. Domāju nevienam neienāks prātā pielūgt topošo ES armiju tāpat kā nesatricināmo 5.pantu.
            UPD 1 rakstā ir uzsvērts, ka apdraudējums visticamāk nebūs konvencionāls un tad ir jābūt pašiem gataviem stabilizēt valsti.

          • arī zemessargs

            VL ko līdzīgu biju rakstijis 2006. gadā. Šeit jau biju iepostējis. Tikai Latvijas politikā tam, ka Tu zini ko vajag darīt, ir niecīga nozīme, ja vien tas nenes kādam labu naudu vai popularitātes punktus te un tūlīt.

      • Vienotībai un Saskaņai gan pieprasīsim samaksu 🙂

  4. Pirms mēneša uzdūros šādai Eiropas armijas ideju propagandas lapelei: http://www.strifeandjustice.com/john-mccain-lobbying-to-sabotage-trumps-european-army-pivot/
    Īpatnējs resurss

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s