OCEAN – Lielais piecinieks

“[..] A worldwide network has always seemed a godsend. You always want to “return”, “share”. It is the spirit of the new generation, the beginning of a new era without physical boundaries. But what happens thought Kozinski, if someone decides to use this search engine for people to manipulate them? He starts to put warnings on all of its scientific publications. The warnings that his methods “can threaten the well-being, freedom or even the lives of people.” But no one seems to understand what he’s doing.[..]”

vara bungas: Zemāk nenoliedzamais must read, it īpaši, ja, atšķirībā no mūsu ārlietu ministra, protam NENODALĪT hibrīdkara nemilitāros (sākuma) etapus no tā paša hibrīdkara militārā noslēguma. Ministram, pieļauju, nav laika lasīt svarīgus tekstus, mums tas ir, izmantosim šo priekšrocību.

Zinātniski pamatota manipulācija ar sabiedrības viedokli ļauj dezorientēt un pakļaut  masas bez neviena šāviena, bet kamēr būs  domājoši cilvēki, kuri nojauš kā lietas tiek kārtotas un nepakļausies amnipulācijai, agresoram karaspēks būs vajadzīgs un militārā operācijas notiks, tādēļ  jābūt gataviem.

Katra cilvēka  noslieci (disposition) adaptēties sociālajā vidē nosaka bioloģiskie faktori, kas ļauj katru no mums kā personību klasificiēt pēc pieciem parametriem:

 Openness to experience –  intelekts

Conscientiousness – apzinīgums

Extraversion – ekstraversijas-introversijas pakāpe

Agreeableness  – draudzīgums, atvērtība kompromisam, spēja uzklausīt un pieņemt citu viedokli

Neuroticism – neirotisma pakāpe, emocionālās stabilitātes rādītājs

Tad lūk, ievācot OCEAN datus (testu vai aptaujas veidā) par vienu personu, var iegūt šīs personas pilnu un objektīvu  psiholoģisko profilu, ko izmantot piemēram ārstēšanā. Savukārt iegūstot šos datus par miljoniem kādas valsts iedzīvotāju iespējams radīt tādu “visas sabiedrības profilu” uz kā pamata izstrādāt politisko tēžu un lozungu kopu, kurai masas sekos kā žurkas  stabulētājam, jo šīs tēzes ir tieši tā mūzika, ko žurku masas visvairāk vēlas dzirdēt.  Vēl XXI gs. sākumā šādu datu (valsts mērogā)  zinātnieku rīcībā bija samērā maz, lai izdarītu ticamus secinājumus – soc.aptaujas, dažādi pētījumi utt, bet kopš sociālo tīklu uzvaras gājiena, depersonificētas, bezmaksas OCEAN informācijas ir jūra, mēs paši to radam pārpublicējot un “laikojot” dažādas tematikas ierakstus, ar katru gadu datu masīvi uzkrājas un papildinās ģeometriskā progresijā radot BIG DATA fenomēnu, ko kādam tikai jāprot paņemt un izmantot, piemēram hibrīdkara nemilitārā etapā, jo hibrīdkara militārie un nemilitārie etapi ir pakļauti viena  mērķa sasniegšanai – iznīcināt pretinieka spēju un gribu pretoties. Hibrīdkara militāros un nemilitāros etapus  NEKAD NEDRĪKST NODALĪT, jo tie neaizstāj, bet papildina viens otru. Stāsts no Šveices Das Magazin ir  par hibrīdkara nemilitāro fāzi.

Raksts (EN) Raksts (RU)

Advertisements

12 responses to “OCEAN – Lielais piecinieks

  1. Gvardes Leitnants

    http://m.la.lv/but-gataviem/

    Par šo tikšanos dzirdēju no savējiem ZS.

    Ja domājam ko darīt kaujasspēju celšanā, tad UA zaldātiem šeit vajadzēja būt nevis nepilnu nedēļu Amoka skrējiena pa visu valsti (ķeksīša pēc- tipa ” mēs jaunāko pieredzi apgūstam”) bet vismaz mēnesi, ar prezentācijām pa segmentiem “Konflikts ATO: situācija PIRMS, SĀKUMĀ un NOTIKUMU GAITĀ”, “Pretinieka darbības analīze un taktika visās un katrā konflikta fāzē” “Savējo darbības analīze konflikta fāzēs”, Lessons learned- problēmas un to risinājumi katrā konflikta fāzē”. Un pēc UA karavīru vizītes būtu jāizdod drukāts “manuāls” un katrā ZS AV būtu jānotiek nevis šī “manuāla” atreferēšana, bet sīka iztirzāšana ar konspektēšanu un rakstisku eksāmenu/ ieskaiti katram ZS par katru “manuāla” sadaļu/ segmentu.

    Ja nekas tamlīdzīgs nenotiks, tad uzprasās viens loģisks secinājums: neviens augšās te neko reāli aizsargāt netaisās, bet davilkt līdz pensijai ar klusu un kvēlu cerību: “Лишь бы не было войны!!! До пенсии”. Turklāt- ja šo UA zaldātu infu palaidīs tautās, tad toč būs skaidrs, ka mūsu “muižkungs” ( līdz karalim, diemžēl, nedavelk) ir pilnīgi pliks. Da arī ” muižkungs” nav idiots, lai tādu infu laistu tautās un zāģētu zaru, uz kura siltu vietiņu sev ir iekārtojis. Gribētos, lai šajā sakarā vismaz VIENREIZ man neizrādītos taisnība.

    Par krievu tehnikas iegādi apmācību nolūkos – 100%. mums ir daudz draudzīgu valstu, kur to iegādāties. Jo- pazīt pēc izskata ir labi, bet iepazīt aparātu no “iekšām” būtu vēl vērtīgāk.

    Pats lēnu garu esmu iekrājis ( un turpinu krāt) tādus sīkumus kā aktuālos RU lauka formas tērpus, vienību zīmotnes utt. Izlūkiem ta jāzin!

    Pagaidām T72B3 un “Tarantulu” nepavilkšu, bet ganu jau arī pie tā tikšu. Ja vajadzēs. Kā teica mans Sambo trenneris un viens no ZS pirmajiem ( trenēja arī mūsu batiņa SUVu) un tiešām reti jēdzīgajiem rotniekiem vienā batiņā: ja jēdz kaut ko izdarīt ar plikām rokām, tad vari tikt līdz nazim un pistolei, un tur jau līdz kalašam ceļš nav tāls. Cik dzirdēju RU GRU- šņiki un citi speci šo taktiku UA ļoti sekmīgi piekopa.

    No vien tuva cilvēka, kurš savā laikā piedalījās IRQ-IRN karā, šajā sakarā dzirdēju šādu frāzi: “Give me a rifle, and I will bring you a tank”. Man nav pamata apšaubīt konkrēti viņa spējas šajā sakarā.

    Iepriekš minēti un citētie teksti attiecas uz karavīra “mindset”-u un garaspēku vispirms, un tad uz taktiku pēc tam.

    • Vispār brīnos kā viņus palaida pie ārrindniekiem, iniciatīva no apakšas cik noprotu. Pozitīvi protams. Uzjautrina ka dārgo laiku jautājumiem aizpildīja ar šo “Tikšanās laikā Zemessardzes vienības prezentēja brigāžu un bataljonu galvenos uzdevumus, struktūru, kā arī Zemessardzes aktivitātes Latvijas reģionos.”

    • Te ar lekcijām un jautājumu vakariem nevar izlīdzēties, jo katrs no veterāniem stāsta vadoties no savas perspektīvas, izglītības, pieredzes utt. Ja gribam ko iemācīties ir jāveic pētījumus saskaņā ar metodiku, kas nodrošina pieņemamu kvalitāti un objektivitāti. Principā tas būtu NAA lauciņš.

      • Gvardes Leitnants

        Ko arī rakstīju. Par NAA iesaisti šajā pasākumā- mums”pagalmā” ir 2016. gada beigas. ” Jautrības” sākās 2014.

        Vai kaut kas dzīvē uz vietām par UA notikumiem minētajā laika posmā, sākot no priekš vienkāršajiem karakalpiem, lietojams ir uzražots no NAA puses? Es nerunāju oar zinātniski/ sociāli/ politiski analītiskiem sacerējumiem, bet par materiālu, kuru var izstudēt un kurā ir konkrēti aprakstīta pretinieka taktika un ieteikumi prerdarbībai!

        Varbūt kaut ko pāproratu, bet es lekcijas nenorakstītu kā mācību līdzekli. It sevišķi, ja tās ir uzskatāmas un ar sekojošu pasniegto zināšanu kontroles mehānismu- ekši, eksāmeni, testi. In neviens neliedz uz šo teorētisko nodarbību bāzes vēlāk veidot praktiskās nodarbības.

        Un šis apmācību veids ir efektīvs.

        Neliels piemērs, kā organizēt šādu apmācību uz vietām, par pretinieka bruņojumu, piemēram.

        Sāksim ar to, kas pieejams ( manas iedomas, ka dažos LV NBS un IeM formējumos ir saglabājies)- SVD:

        1. Lekcija/ PPT prezentācija par TTX ( gan šautenes, gan lietotās munīcijas, gan lierojamo optisko tēmekļu, gan ražošanā/ bruņojumā esošās modifikācijas).

        2. Rakstisks tests par augstāk minētajā lekcijā izskatītajām tēmām.

        3. Praktiskais/rakstiskais tests par bruņojumā esošo modifikāciju vizuālo atpazīšanu- šautene, ammo, optika.

        4. Praktiskā nodarbība”SVD materIāli tehniskā daļa, izjaukšana salikšana lauka apstākļos” – syobrs tiek ” aizlienēts” no attiecīgās vienības ar attiecīgo instruktoru.

        5. Praktiskais tests “SVD izjaukšana/ salikšana” lauka apstākļos”.

        6. Praktiskā šaušana ar SVD ar kaujas munīciju- iepazīšanās šaušanas nodarbība ar dažādu munīciju pa mērķiem dažādās distancēs – vingrinājumi un daudzums atkarīgs no ammo pieejamības.

        P.S. Reāliatiski šaušana var izpalikt ar SVD, kas ir “aktīvā” dienestā un piestiprināta kādam, izpaliks.jo- stobra resurss. Visiem varbūt tieši šaut arī nevajag.

        7. Teorētiskais tests: taktiski- analītiskās um “ballistiski”- analītiskās domāšanas attīstīšanai- tiek doti ievaddati (vide, laika apstākļi, SVD, munīcijas tips, optikas veids, mērķa raksturojums, distance līdz tam, aizsega veids), pēc kuriem karavīram jānosaka SVD izmantošanas efektivitāte dotajos apstākļos.

        Pēc šādas sgatavošanas es par sev padotajiem būtu krietni drošāks. Galvenais, pēc šāda formāta var sagatavot arī par saviem stobriem. To daru pats ar sevi ar manā rīcībā esošajiem stobriem, gan apmācot citus.

        Var jau pasmieties, bet pēc līdzīgas shēmas var apgūt arī modernākas lietas , piemēram VSS “Vintorez”. Izpaliks, protams, jaukšana un salikšana, kā arī praktiskā šaušana.Bet cilvēks, kurš to būs bildītēs redzējis, video noskatījies un teorētiskos TTX apguvis, būs zinošāks nekā tas, kuram šīs infa nebūs zināma.

        Arī mani, savā laikā, “slēgtā tipa mācību iestādē” mācīja atpazīt potenciālā pretinieka stobrus pēc bildītēm un plakātiem ar stobriem izjauktā veidā: M16, Colt 1911, M60 ložmetēju. Bija arī citas iestādes, vēl nopietnākas, kur augstāk minētos eksemplārus varēja ne tikai bildītēs redzēt, bet pat šaut ar tiem, par aptaustīšanu un izjaukšanu -salikšanu nerunājot.

        Mans nekaunīgais viedoklis- uz vietām nevajag akadēmiskus NAA spriedelējumus (lai AM un NBS AŠ ar tiem no sākuma tiek skaidrībā, tādējādi papildus netraucējot strādāt uz vietām) tie vienkāršajam ZS “ņi k čemu”, bet konkrētus mācību materiālus un instrukcijas IMC stilā. It sevišķi no UA instruktoru pieredzes dabūtus.

        Un vēk vairāk- tieši šādus materiālus (UA) uz vietām jau vajadzēja aizvakar, nevis varbūt parīt- zinot korifeju darbības raksturu un apgriezienus.

        • Jautrības sākās vēl agrāk, materiāls pētījumiem krājas jau no 2008.gada. Saprotu proletārisko nepatiku pret “akadēmiskiem spriedelējumiem”, bet tie ir nepieciešami tāpat kā fundamentālā zinātne no kuras pirmajā brīdī šķietami nav nekāda tieša labuma. Pētniecība dot pamatu izpratnei un attiecī pasūtījumam kas un kādel mums ir vajadzīgs praktiskajā līmenī. Tas pats piemērs ar SVD, jābūt pamatojumam kādēļ tieši šī tēma, kādēļ tieši šis modeļis, kas piešķir tam prioritāti un ko mēs vēlamies iegūt no apmācības. Kas attiecas uz iespējamā pretinieka taktikas, tehnikas un bruņojuma atpazīšanas apmācību, to ir pienākums miera laikā organizēt centralizēti un metodiski no J2 līmeņa, bet praktiski veikt apmācību vienībās S2 līmenī. Vai tas notiek, šobrīd dienošie zin. Savā laikā J2 šādus materiālus gatavoja, kamēr ministrija nepārņēma šo jomu savās roķēlēs.

          Lai nebūtu pārpratumu, es arī nenoliedzu veterānu individuālās pieredzes lekcijas kā papildlīdzekli mācību programmai. Tomēr tās nevar aizstāt sertificētu instruktoru un pasniedzēju lekcijas zinātniski un vajadzību pamatotas apmācības programmas ietvaros, kur sniegtā informācija un tās avoti ir atlasīti, pārbaudīti un atzīti par noderīgiem.

          • Gvardes Leitnants

            Paldies par precizējošo komentu- norāda uz manējo precizēšanas nepieciešamību;)

            Lai pasūtījumu izpildītu efektīvi, tiešām ir nepieciešami akadēmiski pētījumi, balstīti uz pamatzinātnēm.

            Pašam ir nācies (nākas) atkārtot un no jauna mācīties fundamentālās zinātnes (anatomiju, bioloģiju, fizioloģiju, psiholoģiju), lai varētu ļaudis apmācīt atiešanā no stresa pēc slodzēm.

            Bet bieži nākas meklēt un atrast veidus, kā paskaidrot tā, “lai katram celmam būtu skaidrs”, piemēram, kā pareiza elpošana kopā ar ķermeņa atslābināšanu palīdz tikt vaļā no fiziska noguruma un paaugstina uztveres jūtīgumu. Te nu jāmēģina iztikt bez “akadēmiskiem spriedelējumiem” , lai gan zooloģiska naida man pret tiem nav.

            Piekrītu- apmācību process mūsu lauciņā būtu jābalsta uz zinātnisku analīzi, veidojot efektīvu mācību metodiku, uz kuras tad būtu balstīts profesionālu instruktoru darbs. Paralēli būtu jāizdod mācību materiāli, kas apgreidoti ar jaunākajām J2 “vēsmām” attiecīgajā lauciņā.

            Bet, kamēr nebūšu savām acīm redzējis NAA (in cooperation with J2) izdotus materiālus ar sekojošiem nosaukumiem (piemēram), es tomēr mācīšos no sev pieejamiem un “kredibliem” avotiem, tajā skaitā no VB “Arsenāla”:

            Potenciālie “manuālu” nosaukumi:) :

            1.”Lauka kaujas iemaņas- pēc 2014-tā UA”.

            2. “Izlūkpatruļa hibrīdkara apstākļos: no meža uz pilsētu un -atpakaļ”.

            3. “Pretinieka taktiskās izlūkošanas un diversiju darbība- Donbasa Mācības”.

            4. “Nāvējošais Facebook un Iznīcinošie Sakari ( mobilie): OPSEC “tējkannām” jeb –
            Ko ir Izlasījis FēEsBē Tavā “akkauntā”!”

            5. “Neatliekamā Medicīniskā Palīdzība Kaujas Laukā- kas tas tāds TCCC un kāpēc Samariešu Kurss Jāatstāj Šoferiem”.

            6. “Savu mīnu nedzirdēsi? – Kā rīkoties mīnmetēju un reaktīvo raķešu apšaudes gadījumā.”

      • Gvardes Leitnants

        Un vēl kas: man kā “cilvēkam uz lauka” noderīgāka un vajadzīgāka būs arī “neapkopota um nepāranalizēta”, subjektīva un dziļi personiska UA instruktora pieredze. Sekojošu iemeslu dēļ:

        Pirmkārt tāpēc, ka reāla.

        Otrkārt tāpēc, ka – pieredze ir svaiga un skar visiespējamākā pretinieka (visiespējamāk- uzreiz aiz pašmāju nodevējiem, kuri SHTF scenārija realizācijas gadījumā būs spiesti nomest maskas- pilnīgi visi, tikai dažādās pakāpēs un dažādos konflikta etapos) darbību aktuālajā brīdī.

        3- kārt tāpēc, ka pieejama uzreiz.

        4-kārt tāpēc ,ka šī reālā pieredze tik un tā būtu tā NAA “analītiskā “redzējuma” sastāvdaļa, bet tad nāktos līdz tai izburties, maļot cauri visam militār/sociāl/politiskajam “pētījumam”- dodu priekšroku nevis objektīvam “ūdenim” kaut kad nākotnē ( kad nu tur NAA savīkšķītos uz pētījuma izplatīšanu), bet lai arī subjektīviem, bet toties REĀLIEM situācijas atspoguļojumiem un KONKRĒTIEM ( bet koriģēaiem – nepieciešamības gadījumā) ieteikumiem, balstītiem šajā subjektīvajā, bet REĀLAJĀ pieredzē- kuriem pieeja ir TAGAD, UZREIZ!

        Turklāt-man un manu karavīru “ētera” laiks tā jau līdz šim ir bijis šķiests nelietderīgi (nu, mans minimāli, jo tāpat daru to, ko uzskatu par nepieciešamu- savas ne pārāk plašās, bet “validās” pieredzītes un citu iespēju robežās). Un te nu VB ieliktā saite par tikšanās laika “aizpildīšanu” ar UA karavīriem jautājumu uzdošanai “kaut kādu tur uzdevumu un struktūru” apspriešanai ir uzskatāmi klīniska- no offense, tikai pateicība VB par situācijas izgaismošanu!

        Par politkorektuma iztrūkumu savos komentāros neatvainojos,;)

    • ”Par ārkārtīgi svarīgu un nozīmīgu uzskatāma atbilstoša dziļuma ierakumu un zemnīcu (ar vismaz četru kārtu segumu) izveidošana”. kurš ir redzējis ierakumu, kaut vai ar vienas kārtas segumu?

      Par ieročiem Kalašņikovs/SVD/ ”kalašņikova tipa” ložmetējiem- nezinu ko tur tādu mācīties 😉 ja ir tad pāris reizes izjaukt/pašaut.

      • Gvardes Leitnants

        Tev personīgi, varbūt arī tur dižu nav ko mācīties- varbūt. Pie nosacījuma, ja kaut vienreiz dzīvē to jau esi darījis Bet- lai izjauktu un saliktu, dzīvs ( vai deaktivēts) stobrs būtu vajadzīgs.Es SVD beidzamo reizi rokā turēju 80-to un 90-to mijā, un man tagad tik un tā vajadzētu ar to padarboties. Jo- iekšas SVD atšķiras no kalaša iekšām- nedaudz, bet pietiekoši, lai to tagad paņemot rokā, uz sitiena bez aizķeršanās izjauktu. Tas pats ar PKMu.

        Izšaut arī nav problēma- trāpīt, tas ir jautājums. Turklāt ar optiku. 100m ,visdrīzāk, nebūs problēma. Bet tālāk?

        Bet kā ar jaunākā gadagājuma karakalpiem- tiem, kam tagad 20-30? Tie arī bez problēmām SVD un PKMu izjauktu?

        Un kā ar to bruņojumu, kas RU jau labu laiku bruņojumā, bet pie mums tikai bildītēs redzēts ( labākajā gadījumā)-Vintorez, Val, Vihr?

        Tas tā- viela pārdomām. Un ieteikumiem- ja tādi parādās.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s