RC-135s novirze (papildināts 08.08.)

shēma : the aviationist.com

[…]Although UK-based RC-135s have flown more than 50 missions in the region, sometimes flying over Poland, sometimes into Lithuania and Latvia, and sometimes over the Baltic Sea near the Russian base in Kaliningrad to eavesdrop Russian signals and collect intelligence data, this was the first time, according to DN.se, that the American plane apparently reacted to the interception attempted by the Russians with an unauthorized short-cut over Sweden.[…]

vara bungas:  Raksta autors sasaista dīvaino RC-135S uzvedību ar MH17 traģēdiju, bet aizmirst pieminēt, ka 17.jūlijā arī Putins “atradās gaisā” atceļā no Brazīlijas. Kontekstā ar visai nervozu situāciju pēc MH17 notriekšanas (3.PK draudi) amerikānim, iespējams, ieteica  tādu maršruta shēmu no kuras viņš nespēja atteikties pat riskējot dabūt iekšā no Grippeniem.  Jo varēja taču  paglābties NATO dalībnieces LV gaisa telpā, bet izvēlējās “neitrālo” SE pat nesaņemot no tās piekrišanu. Tāda tagad mode starpvalstu attiecībās, atļauts viss, neviens  piekrišanu neizprasa.  Spēks nosaka tiesības. Lai kā negribētos tam piekrist, iespējams, SE “neitralitāte” ir spēcīgāka aizsardzība pret RU iznīcinātājiem par LV “dalību”…

ASV ir liela interese par Baltijas jūras reģionu, jo tas ir svarīgs kuģubuves un jūras ceļu mezgls, RU “vārti” uz Arktiku.  Savukārt Arktika ir galvenais kandidāts uz  jaunā aukstā  kara kaujas lauku.  Pienāks laiks, kad kontrole par Baltijas jūru kļus par noteicošo Key Point cīņā par dominanci Arktikā un tad sāksies Lielais Ģeopolitiskais Tirgus, kuram mēs, kā vienmēr, nebūsim gatavi.

UPD1  EUCOM: “…The aircraft commander, acting in a professional and safe manner, maneuvered the aircraft to avoid a possible encounter by Russian aircraft … RC-135 had been directed toward Swedish territory “incorrectly by U.S. personnel”

vara bungas:  Ņemot vērā raķešu “gaiss-gaiss” spējas “possible encounter” varēja notikt jau no 100km attāluma. Operatora kļūda sajaucot rietumus un austrumus, neitrālo valsti ar NATO valsti, arī mazticama. Kaut ko mums līdz galam nestāsta, jo lidojuma plāni un rīcība “ja kas” tiek savlaicīgi pārdomāti un iekļauti instrukcijās. Iespējams amerikānis tādejādi nokrātīja “asti”,  pie reizes pārbaudīja zviedru modrību, kura atkal bija nekāda. Neviens zviedru iznīcinātājs gaisā nepacēlās. Pagriežot LV virzienā, kur gaisa telpu patrulē NATO valstu iznīcinātāji, ja krievs sekotu NATO tiktu nostādīta dilemmas priekšā šaut vai nē. Tas protams nav pieņemami, ar zviedriem vienkāršāk.

UPD2

Комментарий Департамента информации и печати МИД России по ситуации вокруг нарушения воздушного пространства Швеции американским самолетом-разведчиком RC-135

1874-07-08-2014

Недавнее нарушение американским самолетом-разведчиком RC-135 воздушного пространства Швеции – случай весьма показательный. Интересно, почему в Швеции, известной своей политикой «свободы от военных союзов», вдруг решили подыграть США и предприняли неуклюжие попытки скрыть этот факт от шведской и международной общественности. Однако версия о том, что американские пилоты искали в шведском небе спасения от российских истребителей выглядит и вовсе как вызов здравому смыслу. Полагаем, что суверенитет над национальным воздушным пространством – не та тема, вокруг которой можно накручивать сомнительные голливудские сценарии.

Наращивание военной активности НАТО и «исконных балтийцев» – США, происходящее сейчас на Балтике, всё это время остававшейся зоной мира и стабильности, как раз и ведет к таким нелепым ситуациям, как внезапное «дружественное» вторжение в небо не участвующей в военных альянсах Швеции. Эту линию нельзя расценить иначе как безответственную и недальновидную, отравляющую атмосферу на Севере Европы.

Advertisements

3 responses to “RC-135s novirze (papildināts 08.08.)

  1. Kad tikko parādījās ziņas par šo incidentu, tika minēts, ka tas notika pie Kaļiņingradas apg…nodomāju, ka RC-135 ielidoja Zviedrijas gaisa telpā valsts dienvidos. Bet šī shēma norāda, ka tas notika tepat netālu no LV robežas.
    Rakstā minēts, ka tas bija nu jau rutīnas lidojums. Kāpēc izlūklidmašīna tā nobijās no KF iznīcinātājiem, kas varētu tikt pacelti gaisā, lai atpazītu, identificētu šo lidmašīnu kā to parasti dara NATO patruļa ar citām lidmašīnām? Bēga tik tālu – līdz pat LV un pēc tam uz Zviedriju? Ne jau trieks to nost, tālu prom no savām robežām. Piekrītu VB jautājumā par to kāpēc neizvēlējās LV gaisa telpu, tepat arī patruļu varēja celt gaisā.

  2. Kāpēc viņam vispār vajadzēja no kāda “glābties”. Lidotu savu ceļu un viss.

    • Viņam sekoja RU iznīcinītājs, bija 18.jūlijs, neviens nezināja kā attīstīsies UA krīze pēc MH17, tik ko garām aizlidoja PU… nervoza situācija. Smirdēja pēc 3.PK.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s